Gå till innehåll

Nån som vet ett lätt och gratis klipp/redigerings program..?


mikkal

Recommended Posts

[citat=Anhool]Oj, här har vi en nybörjare ser jag. (Inget illa menat med det)

Sök gärna och kolla efter i de olika forumdelarna för du kommer med största säkerhet finna massor av svar på dina frågor eftersom de mesta redan har dragits upp.[/citat]

ok tack:P Jag är nybörjare :P Första seriösa projektet.... Har tänkt att börja jobba me film och eventuellt börja IT-MEDIA på högstadiet :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja man undrar ju vart man skall börja när det gäller redigering.

 

Laddade ner Premiere Pro och kollade lite man fattar ju noll. Verkar vara så mega invecklat så man funderar lite på vad man gett sig in på.

 

Jag beställde Pinnacle system 9 får det nu i veckan hoppas att det e enklare så man kan börja någonstanns...

 

Men ni som kan så mycket är det alla dessa oänliga manualer som gäller eller hur har ni blivit så duktiga?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=mjg]Köper man en Mac så ingår ett videoredigeringsprogram som hete iMovie. Att klippa video i det är asenkelt och latjolajban.[/citat]

jag vet att man får imovie men jag orkar inte köpa en mac bara för att få imovie då duger windows media player isåfall

Länk till kommentar
Share on other sites

VirtualDub som du kan hitta här http://www.doom9.net eller så bode den finnas någonstans på sourceforge

 

Den är kraftfull och praktisk men kräver en del av användaren när det gäller den branta innlärnings kurvan.

 

annars är det möjligen filmGIMP som du kan hita på sourceforge oxså, men det är huvudsakligen ett specialeffekts program.

 

C.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Piggelin]Ja man undrar ju vart man skall börja när det gäller redigering.

 

Laddade ner Premiere Pro och kollade lite man fattar ju noll. Verkar vara så mega invecklat så man funderar lite på vad man gett sig in på.

 

Jag beställde Pinnacle system 9 får det nu i veckan hoppas att det e enklare så man kan börja någonstanns...

 

Men ni som kan så mycket är det alla dessa oänliga manualer som gäller eller hur har ni blivit så duktiga?[/citat]

 

Det gäller bara att leka runt och testa men jag har lärt mig mest av tutorials från internet. Finns massvis av dom till de lite populärare programen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...