Gå till innehåll

Fråga: Är Bryce ett bra program?


Bock-as

Recommended Posts

Jag tänker skaffa ett 3D-modellerings/animationsprogram, och har kollat runt litegrand. 3ds max och sådant är på tok för dyrt för mig, men så hittade jag Bryce, som ligger på en rimlig prisklass. Nu undrar jag om någon här vet om det är ett bra program med vilket man kan få fram bra och snygga resultat. Det är också bra om det är lätt att lära sig, för jag har inte speciellt mycket erfarenhet med denna typ av program.

 

Tack på förhand

/Jacob

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Bock-as]Jag tänker skaffa ett 3D-modellerings/animationsprogram, och har kollat runt litegrand. 3ds max och sådant är på tok för dyrt för mig, men så hittade jag Bryce, som ligger på en rimlig prisklass. Nu undrar jag om någon här vet om det är ett bra program med vilket man kan få fram bra och snygga resultat. Det är också bra om det är lätt att lära sig, för jag har inte speciellt mycket erfarenhet med denna typ av program.

 

Tack på förhand

/Jacob[/citat]

 

Bryce är ett program som framförallt är anpassat för att ta fram landskapsbilder, något som det är hyfsat bra på (även om jag föredrar Vue). Det är inte lika mångsidigt som de 3d-program som är mer allmänt inriktade.

 

Kollade efter priset däremot, och man får ett kul program för pengarna, och jag kan mycket väl tänka mig att om man kombinerar det med ett modelleringsprogram som t.ex wings så får man en väldigt prisvärd kombination.

 

Annars om du går upp bara lite i prisklass kan jag rekommendera Lightwave. Inte det mest lättarbetade av 3d-programmen, men man får fullversionen för c.a 10 000 senast jag kollade, något som gör det till ett väldigt prisvärt alternativ.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=elBeppo]Du kan ju också kolla upp Animation Master som går loss på 299 dollar. Vissa tycker det är ett förträffligt program. (Har dock aldrig prövat det själv)

 

http://www.hash.com[/citat]

 

 

Dock så duger det nästan bara till animering.

Men köp ett modellerings program till typ silo så har du något som du kommer väldigt långt med.

 

Och om du studerar så kan du ju även kolla efter studenversioner som är väldigt mycket billigare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...