Gå till innehåll

Bilder per sekund


Clown

Recommended Posts

Att exportera filmstrip är nog mest intressant om man har tvingats till att ha stödpinnar och trådar till sina figurer och man vill sudda bort dem. Om man har en bild utan figurer som lager ett, och sina animeringar som lager två lär det vara lätt att sudda bort stödpinnarna eftersom underliggande bild då syns där man suddat. Eller om man som jag varit ouppmärksam och glömt grejer i bild eller inte hunnit dra undan händerna innan man knäpper.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Att exportera filmstrip är nog mest intressant om man har tvingats till att ha stödpinnar och trådar till sina figurer och man vill sudda bort dem. Om man har en bild utan figurer som lager ett, och sina animeringar som lager två lär det vara lätt att sudda bort stödpinnarna eftersom underliggande bild då syns där man suddat. Eller om man som jag varit ouppmärksam och glömt grejer i bild eller inte hunnit dra undan händerna innan man knäpper.[/citat]

 

Precis som Gorse säger!

Men vil du lägga till små saker som rör sig runt i bilden så är det nog bäst att använda ett program som du kan animera med keyframes. Som After Effects eller liknande. Men nu blir det avancerat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, kan de flesta redigeringsprogram exportera filmstrip eller är det en avancerad funktion?

 

Det jag vill göra är precis som ni säger att gå in och retuschera bilderna och kanske rita dit små detaljer.

 

EDIT

 

Det där programmet WinProducer, hur får man tag på det? Eller är det ett redigeringsprogram som alla andra?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown]Okej, kan de flesta redigeringsprogram exportera filmstrip eller är det en avancerad funktion?

 

Det jag vill göra är precis som ni säger att gå in och retuschera bilderna och kanske rita dit små detaljer.

 

EDIT

 

Det där programmet WinProducer, hur får man tag på det? Eller är det ett redigeringsprogram som alla andra?[/citat]

 

Jag skaffade WinProducer för mycket länge sedan.

Ja det är ett redigeringsprogram som andra, det är av sorten enklare, du förstår dig mycket snabbt på hur det funkar. Problemet är dock att det har upphört. Intervideo har andra program istället. Dessa kan jag inget om.

Det borde vara möjligt med alla lite mer avancerade redigeringsprogram att göra en bildsekvens av stillbilder. Jag använder Photoshop 6.0 och har aldrig behövt denna funktion så jag vet faktiskt inte hur man gör. Det finns något som heter stop motion och det är nog där denna funktion finns.

 

Filmstrip är nog nått som Adobe har kommit på. Men jag kan inte tänka mig att det inte finns liknande lösningar för de andra stora redigeringsprogrammen.

 

Hmm.. jag avskyr att få sådana här svar själv. Jag vet ju inte vad du har för möjligheter. Det ska förståss vara gratis. Du kanske kan söka på google efter "stop motion" och freeware och eller shareware.

Hoppas du hittar nåt så du kan göra någon bra film som vi kan se här på forumet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har planer på att göra filmer men pengarna räcker aldrig till därför funderar jag på att göra animerade filmer i lego och lera först.

Programmen behöver egentligen inte vara gratis men så billigt och bra som möjligt är ju att föredra :) Jag hoppas också att jag kommer att lägga upp filmer här på forumet men i början blir det nog att testa sig fram innan de seriösare projekten börjar ta form :)

 

Tack så mycket för hjälpen alla!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...