Gå till innehåll

Old Boy!


Adam88

Recommended Posts

Hmm.

 

Tänkte bara se efter hur många som har sett den Koreanska filmen Old boy.

En störtskön drama film av högklass...

 

Hörde att det skulle göra en amerikansk remake av den, vilket jag anser är onödigt för den går inte att göra bättre.

 

Någon som sett och håller med?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eiik]Okej, det ser ut som alla säger att den är en köp-film, så nu blir det att beställa den när jag beställer de andra filmerna som jag vill ha.[/citat]

 

Jag har också byggt på min "lista" med filmer som skall införskaffas... tråkigt nog har jag hållit på ett tag så jag har inte råd att köpa filmerna på "listan" så jag har svåra problem med att välja ut de jag helst vill ha :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Det enda positiva jag kan säga om Old Boy är att huvudrollsinnehavaren gör ett bra jobb; i övrigt är filmen rätt risig. Historien är fullständigt efterbliven om du frågar mig.

 

Filmdiskussioner på voodoofilm intresserar mig föga, men då folk sätter upp filmen på köplistan så vill jag i alla fall ha varnat. Så.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Oldboy är verkligen bra, kan se den flera gånger å lägga märke till alla detaljer som är perfekta. Den är ju andra filmen i chan wok parks hämd-trilogi. jag såg första filmen "sympathy for mr vengeance" men blev faktiskt besviken, klart den va skitsnygg, men storyn va tunn å man tröttnade snabbt. Men jag är ändå intresserad av tredje filmen "sympathy for mrs vengeance". Är det någon som sett eller hört nåt om den?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jbergman]Det enda positiva jag kan säga om Old Boy är att huvudrollsinnehavaren gör ett bra jobb; i övrigt är filmen rätt risig. Historien är fullständigt efterbliven om du frågar mig.

 

Filmdiskussioner på voodoofilm intresserar mig föga, men då folk sätter upp filmen på köplistan så vill jag i alla fall ha varnat. Så.

 

/Jakob[/citat]

 

 

Är historian efterbliven?? (Nu ska vi inte avslöja något.)

Då tror jag du missuppfattat det här med film...

 

Vad jag kan se så är det inget konstigt alls med den.

Men människor har ju olika tycke och smak.... Tur det :)

 

Vill bara understryka för alla som funderar på att köpa den: do it!

 

Ni missar något jättbra annars...

Eller som någon tycker, så kan ni ju se den i studiesyfte för hur en dålig film är.

Men det tycker jag verkligen inte man kan kalla Old Boy.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jbergman][citat=Adam88]Då tror jag du missuppfattat det här med film...[/citat]

 

Mm, eftersom jag inte håller med dig så har jag säkert missuppfattat det här med film.

 

/Jakob[/citat]

 

 

Hehe.

Det måååååste vara sååå...

För bara jaaag har rätt!! ;)

 

Det var inte riktigt så jag menade, men det var dumt formulerat...

 

Ber om ursäkt.

 

EDIT: Jag förstår bara inte vad det skulle vara för efterblivet med historian.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...