Gå till innehåll

Snälla säg att det nog blir bra...


Adam88

Recommended Posts

Har precis tagit de sista scenerna till en kortfilm som jag o ett gäng har gjort... det är bara det att på vissa ställen har microfonerna fuckat sig och vi kanske måste dubba... :s

Jag är inte nöjd med det, men kan inte ta om heller...

Och så är jag inte riktigt nöjd med hur det hela flyter...

Iof har jag bara sett alla klipp varför sig då vi inte börjat efterarbetet än..

Snäll muntra upp mig lite och säg att det nog kan bli bra ändå... (För det kan det väl?)

När vi har klippt och lagt på musik och så...

 

Hmm. Lite deprimerad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste en intervju med Michael Bay om när han gjorde The Island och det var flera scener han inte var riktigt nöjd med men tidpressen skyndade på så han kunde inte ta om. Dock blev han till slut nöjd när dom i efterbearbetningen fick ordning på scenerna med lite tricks:) SÅ din film kommer ROCKA när du fixat till den!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Yadis]

Och är enda värdemätaren på att en film är bra hur mycket pengar den drar in på premiären i USA?[/citat]

 

Ojojoj... I USA drar ju de filmer som produktionsbolagen spenderat mest pengar på in mest pengar... Tycker väldigt ofta att det är skitfilmer som ligger etta på biotoppen i USA...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown][citat=Yadis]

Och är enda värdemätaren på att en film är bra hur mycket pengar den drar in på premiären i USA?[/citat]

 

Ojojoj... I USA drar ju de filmer som produktionsbolagen spenderat mest pengar på in mest pengar... Tycker väldigt ofta att det är skitfilmer som ligger etta på biotoppen i USA...[/citat]

 

 

Oj igen :P läste fel på Yadis inlägg ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har precis börjat mixa en film som jag trodde skulle floppa totalt pga ljudet när jag fick den. Men på nåt jäkla vänster så går det nog att rå ihop den också ;) Lägger man ner tid på ljudläggningen i efterhand så går det att rädda ovanligt mycket. Klart att man får sätta ribban väääldigt lågt, det låter inte bra men man hör vad dom säger ;) i vissa scener. Det tråkiga är ju att man får lägga tid på att rodda ihop dialogen så man fattar nåt av filmen, istället för att lägga den tiden på att göra kul berättareffekter tex.

 

Den stora hemligheten ligger i att få jämnhet i filmen, hellre kasst rakt igenom en scen än att det hoppar mellan att vara väldigt bra och väldigt dåligt. Och musik räddar otroligt mycket, speciellt om det är bra musik :) Om det är vissa ställen där synkljudet inte alls funkar och du inte vill eftersynka dialog eller trampa om så testa att fimpa allt utom musiken. Ibland så blir det mycket bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...