Gå till innehåll

Hur gör jag ett lasersvärd (lightsaber) i Adobe After Effects och andra program?


warpz

Recommended Posts

Jo det fattar jag men i adobe elements 3.0 finns inte det alternativet "blending options" och "outerglow" istället finns det en effect som heter ytterglöd där jag inte vet hur man får färg på den. Finns bara alterntivet att göra den vita glöden stöörre eller mindre :S

Länk till kommentar
Share on other sites

HEJ!

 

Jag vill göra lasersvärd i AE men har inte lärt mig AE någonting så nu vill jag att någon besrkiver OTROLIGT TYDLIGT och klart så att jag fattar hur jag gör lasersvärd till mitt klipp. Klippet innehåller lasersvärdsfajt med "pinnar" som atrapper... P.S jag använder vanligtvis bara premier pro 2.0

 

Föresten kan man göra en hel film i AE? Har t.ex inte hittat hur man klipper i filmklippet?

 

MVH Gustav

Länk till kommentar
Share on other sites

HEJ!

 

Jag vill göra lasersvärd i AE men har inte lärt mig AE någonting så nu vill jag att någon besrkiver OTROLIGT TYDLIGT och klart så att jag fattar hur jag gör lasersvärd till mitt klipp. Klippet innehåller lasersvärdsfajt med "pinnar" som atrapper... P.S jag använder vanligtvis bara premier pro 2.0

 

Föresten kan man göra en hel film i AE? Har t.ex inte hittat hur man klipper i filmklippet?

 

MVH Gustav

 

 

http://theforce.net/fanfilms/postproduction/sabres/aesabertutorial.mov

 

Ryan Wieber visar EXAKT hur du ska göra. Gör du bara precis som han gör kan du i princip inte misslyckas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, jag har läst igenom det ovanstående och det som står på de tidigare 4 sidorna också (iaf det mesta av det). Men jag fattar fortfarande inte hur man gör ett lasersvärd som rör sig i premiere pro v2 (vilket är det program jag har). Vore tacksam för förklaring.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Bara för att öka på förvirringen ytterliggare så har jag använt Digital Fusion för lasersvärd med synnerligen bra resultat. Säkerligen inte bättre eller sämre än något av de andra programmen, men det funkada bra för min del tyckte jag.

 

McWolfe

 

 

Fusion Rockar :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
Börjat lite med lasersvärd i AE men nybörjare där så det går trögt kan man väl säga.

 

En fråga varför spelas videoklippet inte i realtid i AE?

 

Har sparat de ca 15 sek film som en mov 720*576 25 frame/sek 4:3

 

Fredrik

Hejsan

 

Vill du ha hjälp så kan jag ge den till dig!! smidigast om du msn med med:

Pingu801113@hotmail.com

Msn mig så chattar vi igenom proceduren

 

Go jul

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...