Gå till innehåll

Helikopter i 3ds max!


Broman

Recommended Posts

Eftersom en helikopter inte är något extra svårt att göra rekommenderar jag dig att söka efter tutorials på hur man modellerar med mesh eller polygons (vilket jag rekommenderar). Kan dock inte säga nån bra sida då jag glömt bort adresserna,

förutom 3dcafe.com som är rätt okej ibland.

 

Sedan är det att söka bilder på helikoptrar, gärna framifrån och från sidan så att du kan använda dom som planes i ditt 3d-program sen. Eller om du har ett radiostyrt/riktigt så är det bara att dra fram digitalkameran och fota.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Broman]Det var många bilder med helikoptrar, men ingen tutorial vad jag såg...[/citat]

Du kan ju följa tutorialen, bara det att du använder en annan bild. Bör funka helt okej.

Dock så rekomenderar jag dig att modellera den helikoptern som tutorialen gör först (så att du lär dig hur man gör).

 

Sen kan du alltid prata med walen, han gjorde grymt snygga helikopter scener till en film.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=sound_front]Kolla in http://www.animate.se finns en hel del där!

 

Mvh/ Martin L[/citat]

 

Dock inget om helikoptrar, fast är det 3ds max du använder så är animate ett måste, riktigt bra forum. Jag skulle rekomendera 3dbuzz.com för riktigt, riktigt bra tutorials om grunderna i många olika 3d program.

Dom är dessutom gratis och faktiskt roliga att titta på, då dom som har dom skämtar rätt friskt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]Du kan ju följa tutorialen, bara det att du använder en annan bild.[/citat]

Jag tänkte på det,

men det är nog lättast om man har en tutorial till en viss bild...

Om man är nybörjare i alla fall...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...