Gå till innehåll

bästa effekten?


Recommended Posts

[citat=Jawo][citat=wääuu]man kan köra ren butan från tändargaspåfyllningsflaskor i stället för hårspray (mindre risk för att brinnande vätska ska tända eld på nåt annat...)[/citat]

 

Det är la dock dyrare?[/citat]

 

låter ändå bättre, men är det tryckluft i påfyllningsflaskorna man köper på typ teknikmagasinet?

Länk till kommentar
Share on other sites

man kan köpa budhet-tändargas påfyllning för typ 19 - 29:-på vilken ica affär som helst.

Shajt vad mycket kul man kan ha med effekter! speciellt om man har lite pyroteknik-freak i blodet :D

kul att tråden är igång igen, tillbaka till topic igen:

själv har jag inte lekt med effekter så mycket, men till en liten film vi gorde i skolan cropade jag ihop två läskika män (samma kille) som stod och viftade med armarna bredvid varandra, det var skoj det!

Länk till kommentar
Share on other sites

våran bästa effekt..som inte är datorgjord....antingen när en magisk kille trollade så att ett snöre dansade som en orm runt killlen det handlade om eller när ett huvud ligger blodigt på gräset...huvudet gjorde vi på sättet att jag låg vitsminkad och blodig bakom ett staket och la huvudet framför man kan tro att det såg b ut men det vart skitbra! och det andra var fiskelinor... sen gjorde vi när den magiska killen fick en morot att hacka sig själv :P och det var snyggt när hjälten åkte i ett plan också..vi gjorde en himmelsbakgrund och rörde den runt osm i en loop och han satt i ett plan byggt av kartong :p

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

manne och danell... är det mitt klipp ni är ute efter?...

 

ok... jag laddar upp den till youtube... antar att den expirat på det andra stället vid det här laget... förlåt att det tog ett halvår till att jag reagerade...

 

här är den...

effekten jag snackade om kommer cirkus 2:40 in i filmen... liten bonus kom jag på ligger där också runt 3:25 3:30... Kom dock ihåg att det här var första gången vi testade ljud, och dv-kabeln kajkade så jag fick captura med video in, och mina inställningar var inge vidare, ljudet är helt eftersyncat och jag var ännu sämre på det då än nu. Det var den första med ljudeffekter och tal, innan var det helt stumt...

 

Jag har dock blivit mycket bättre på det och mynningsflammor, Jag skulle vilja visa lite av det senaste, men då skulle jag troligen falla under kategorin Anstötlig mot folkgrupper... host host... med tanke på monologen som förs... host host... visst, hela idén var mer av en kul grej, men jag tror att trots disclaimers och sånt så skulle alltid någon fatta fel och det hela skulle ta hus i h-vete...

Länk till kommentar
Share on other sites

skulle gissa på klassisk whip-pan, medan bilden är totalt utblurrad av rörelseoskärpa klipper man in nästa bild, helst så börjar det klippet också med en motionblurrad bild för att effekten lättare ska bli total... när man får se den igen i slow motion syns klippet ganska tydligt också...

 

väldans snyggt gjort dock;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

En effekt som kan bli ganska snygg (om man har en fläkt och lite såna saker) är att man lägger kameran på sidan, sedan ställer man sig som stålmannen fast armen rakt upp. Sen så filmar man bara en liten snutt och sen kollar man på resultatet (med kameran som vanligt). Kan bli riktigt snyggt. Se bara till att vrida kameran åt rätt håll annars flyger man upp och ner på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du som ville ha tips på splatter till zombiefilm. Duger denna?

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-3075423796481518619&q=swedish+swimmer

 

Om du vill se en breakdown på den så kolla denna länk. Den är med i början av showreelen.

http://student.iaa.se/da05mnn/R%C3%A4tt%20hemsida%20!%20!%20!/f%C3%A4rdigt/showreel.mov

(obs! stor fil)

 

Lycka till att efterlikna den !

 

//Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

snyggaste effekten som inte är digital var nog när vi gjorde en film där en konstig magikergubbe trollade på ett snöre så det började flyga iväg och surras runt en person, vi styrde det med grön sytråd ( eftersom bakgrunden till största del var gräs) att lyfta en stol på samma sätt vart också rätt lyckat...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Du som ville ha tips på splatter till zombiefilm. Duger denna?

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-3075423796481518619&q=swedish+swimmer

 

Om du vill se en breakdown på den så kolla denna länk. Den är med i början av showreelen.

http://student.iaa.se/da05mnn/R%C3%A4tt%20hemsida%20!%20!%20!/f%C3%A4rdigt/showreel.mov

(obs! stor fil)

 

Lycka till att efterlikna den !

 

//Micke

 

Den är köttig, compad av en snitsig lirare här på forumet också; Rabies.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Den är köttig, compad av en snitsig lirare här på forumet också; Rabies.

 

Precis, det var Rabies, jag och några till som var med och gjorde klippet. Det var en 1 veckas projekt från planering till rapportskrivning.

 

 

Mannemoviemaker:

Nja, de mesta är ju fixat i datorn. Om du menar plattereffkten så är de faktiskt riktigt och inte gjord i 3d eller liknande. Det är en fylld melon med köttfärs, risgryns gröt, vatten, sirap och karamell färg (tror inte jag glömde nåt) som vi slog sönder med ett baseballträ. Splattet kom på en vit-vägg vi hade gjort (kom bitar på oss som höll i planket, inte så trevligt att få de på sig).

Sen compade vi ihop de med det det andra. Kör man den långsamt så ser man buggar, men snabbt så der den bra ut.

 

Kolla breakdownen så kanske du ser mer vad vi har gjort.

 

//Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...