Gå till innehåll

skjuteffects fråga?


ymmit

Recommended Posts

Broman. Nu när jag har tänkt ett tag så fattar jag faktiskt din förklaring. Den var rätt bra. Ska jag genast prova när jag kommer hem hehe. Mne ses.

 

De kommer säkert fler frågor hehe...

Länk till kommentar
Share on other sites

jahaaa. Du menar så. men de visste jag. Jag sa ju till dej broman att jag hade 13 mynningar på 1.5 sekunder. Då kan du väll tänkta dig att jag måste haft dom ganska tätt å att dom vä rätt korta...

Länk till kommentar
Share on other sites

En liten fråga iag hehe. I min film ska några kolla i en kikare. Är de nån som vet hur man gör ett svart lager då lr. Allså ta någon pensel å måla hela svart. För sen hade jag tänkt att maska ut de så de blir likt en kikare. Å sen sätta dit lite feather och blur hehe. Så vet någon?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]En liten fråga iag hehe. I min film ska några kolla i en kikare. Är de nån som vet hur man gör ett svart lager då lr. Allså ta någon pensel å måla hela svart. För sen hade jag tänkt att maska ut de så de blir likt en kikare. Å sen sätta dit lite feather och blur hehe. Så vet någon?[/citat]

Efterssom du inte vill läsa om programmet utan föredrar att se hur man gör rekomenderas detta:

(Du får lite olika länkar efterssom jag inte vet vilken version av AE du har!)

 

Total Training AE 6.5 Professional

 

Total Training AE 6.5 Standard

 

Total Training AE 6 Professional

 

Total Training AE 6 Standard

 

Adobe After Effects - tutorials, länkar och guider

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe ok Broman...

 

Black star det lär ta ett tag. Jag är ens inte halv vägs på manuset. Efter som jag inte skriver på de så ofta hehe. Men när jag kommer hem ifrån Göteborg till Linköping blir de bullar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Har gjort de. Skrev cirka inte alls mycke. De är mycke roligare å skriva på datorn. Men sen när ni ska se våran film får ni fan inte förvänta er värsta holloywood. För de blir vår "FÖRSTA" seriöa film..

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi har gjort filmer fast inte med digital kameror. Allså vi har inga effekter utan har bara filmat. Kanske hart gjort cirka 30 filmer innan. Fast alla utan manus och effekter. Men jag har bar en digital kamera. Som man tar kort med allså. Så jag komer ställa in den på fílmläget när jag ska filma så bilden kanske inte kommer bli den bästa "snyft"

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]Vi har gjort filmer fast inte med digital kameror. Allså vi har inga effekter utan har bara filmat.[/citat]

I våra första filmer gjorde vi lika dant. Men nu har vi DV-kameror och det börjar gå framåt med effekterna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. Men jag vet inte om mina kompisar gillar att spela in film så jätte mycke. Så onödigt att köpa en kamera då. Men jag har 2 kameror. En som är bra (som jag inte får använda) och en som inte är lika bra. Men min kompis har en rätt bra. Iaf bättre så vi kanske ska filma med den. Men jag har köpt en trycklufts-spruta nu hehe. 50 spenn i en affär i Göteborg. Sen köpte jag e 2 meter lång slag. Precis så en vanlig blyerspenna får plats i den. Räcker de. Men allså. Mitt blod som jag gör är rätt trög flytande. Kommer ju aldrig gå egenom. Och de räcker ju inte om man punpar ca 10 gånger. De enda som händer är att den kan spruta längre då. Så nån som har nåt tips på blod som rinner ingefär som, vatten men som ser realistikst ut. Och sedan en "billig" kamera haha!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...