Gå till innehåll

cloning i ae


bulten

Recommended Posts

[citat=Broman]Åter till det där med röken. Det är nog ändå bäst om man skulle kunna göra den i 3d. Då kan man bestämma exakt hur den ska se ut.[/citat]

 

Tycker du seriöst det? Isf har du nog aldrig gjort digital rök förut :P

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo][citat=Broman]Åter till det där med röken. Det är nog ändå bäst om man skulle kunna göra den i 3d. Då kan man bestämma exakt hur den ska se ut.[/citat]

 

Tycker du seriöst det? Isf har du nog aldrig gjort digital rök förut :P[/citat]

På dom bilder som jag har sett så ser 3d-röken snygg ut i alla fall...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jepp jepp.

Skaffa en billig rökmaskin

Gå utomhus, spika upp enorma gröna plattor på husväggen. Belys lite najs.

Spruta ut rök medans du filmar.

 

Fungerar toppen. Det där om att filma mot svart är något jag aldrig testat, men jag har sett hur vissa proffs gör det. Borde i teorin vara så att allt svart blir opaciterat. Är det någon som testar så måste denne säga hur det gick.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Jepp jepp.

Skaffa en billig rökmaskin

Gå utomhus, spika upp enorma gröna plattor på husväggen. Belys lite najs.

Spruta ut rök medans du filmar.

 

Fungerar toppen. Det där om att filma mot svart är något jag aldrig testat, men jag har sett hur vissa proffs gör det. Borde i teorin vara så att allt svart blir opaciterat. Är det någon som testar så måste denne säga hur det gick.[/citat]

 

Precis, det är rätt så svårt att greenscreena rök.

En annan grej som man kan göra om man har ett akvarium eller liknande är att vattenfylla det, sätta en svart bakgrund och sedan hälla i mjölk. Ser i princip ut som rök.

 

Broman: Visst det går att få det snyggt, men det är fan inte lätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

ifall du ska använda rectangel tool till att maska ut se till att du har belysningen e rätt, annars ser man skillnad direkt, jag gjorde de misstaget engång och det slutade med att jag fick maska frame by fram exakt runt om, annat tips e att öka feathern lite på masken, den tonar ut ljuset lite så klippen smälter ihop med varandra

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns ett verktyg som heter pen tool som du sätter ut små "pricker" med på bilden när du sätter ut nästa så blidas det sträck mellan dem och så skapar du en cirkel, rektangel eller fan vilken form du vill ha. Då blir det inringade det som syns. Om du bara filmar med stativ så ska du kunna sätta ett klipp underst och sedan ett annat klipp över som du maskar på och du ser båda. Se bara till att de inte springer över varandra så ska det nog bli enkelt och bra!

 

P.S Ett litet tips är att du klickar på den lilla trekanten vid klippet och sedan vid mask som kommer upp och sätter ca 3-10 på mask feather för att det inte ska bli sådant "hårt"klipp i bilden.

 

Hoppas detta hjälpte och ursäkta mitt problem med att skriva förklaringar....

Länk till kommentar
Share on other sites

jag vet att jag skriver in det här inläget på fel stäle. jag vet inte var jag ska skriva det. Jag använder mig av AE 6,5 och när jag lägger in ett klipp så hackar (laggar) det mycket. åvan för timeline så kommer det en grön lineje och när man spelar upp under den så hackar det inte men om jag spaler upp utan för det gröna så hackar det. när jag spelar upp så blir den gröna linejen längre men inte till hela klippet är slut sen så följer den gröna linejen med uppspelar sträket så hela klippet kan man inte se för att det hackar på slutet!

hur ska jag göra så hela klippet blir "grönt".

hoppas in fattar vad jag menar.

 

vet någon vad jag gör för fel? snälla svara!

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har bara AE igång och inget annat program men det blir ändå så.Mitt klippär 14 sekunder.

Kan man inte förlänga RAM-preview linjen eller? nu går min RAM-preview till ungefär 2 sekunder. det är gäte iriterande. Hur gör ni som det fungerar för?

 

Är det någon som vet hur man kan förlänga RAM-preview linjen eller något så det blir bra?

 

snälla svara!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...