Gå till innehåll

digi8


UngeherrPeter

Recommended Posts

Njae ingen vhs direkt :). Det som får många att räkna digital8:an till sämre än mini-dv är nog mest att de inte finns några hi-end D8 kameror utan alla har 1 ccd. Priset grundar sig mest på vilka funktioner som de har. Jag skulle nog vilja säga att de de är ganska så lika kvalité på bilden på de olika formaten om man räknar i samma prisklass. Altså lite sämre bild innomhus med "dålig" belysning men bra utomhus. Om man ljussätter bra så ser säkert bilden fin ut även innomhus. Att säga att man ska köpa en kamera som man kan "växa i" är väl lite fel kanske. Det är ju inte direkt så att man kan uppdatera en 1ccd mini dv kamera till en 3ccd. Då är de ju bara bandformatet som skulle vara lika. jag skulle nog hellre titta efter så mycket manuella funktioner som möjligt och priset kameran. Personligen kommer jag att använda min D8 kamera tills jag känner att jag måste byta upp mig för att det hämmar min utveckling. Det kommer kanske att dröja ett tag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...