Gå till innehåll

Jag ska plugga animation!


Quentrix

Recommended Posts

Jo, nu är det så efter nian att jag blivit intagen till en treårig animations utbildning (det är en gymnasial utbildning). Så nu får jag äntligen flytta hemifrån (till Eksjö) *stolt*. Nu kommer jag också kunna lära mig animera ordentligt. Att komma in var dock inte lätt, man var tvungen att visa sin tecknar talang också genom att skicka: ett fult litet storyboard på max 20 st. bildrutor, och tillråga på det så skulle temat vara "Mors lilla Olle"! Sedan skulle man rita/måla tre verk. Sist av allt skulle man också skriva en motivering. Det finns bara 16 elevplatser också så det blir inte lättare av det, men... jag är så jävla glad att jag kom in, dessutom ingår fiberuppkopling i hyran *Yay!*

 

Jag undrar vad ni på forumet tycker att jag ska göra för film när jag gått klart utbildningen. I vilket fall som helst så ska jag och en kompis starta en animations studio.

Länk till kommentar
Share on other sites

Till att börja med... grattis!!

Jag såg på er hemsida att ni sysslat lite med anime. Skulle inte en anime-film som utspelar sig i Sverige vara väldigt intressant? Suget efter manga-kultur verkar ju omättligt i Sverige så framtiden ser tämligen ljus ut på den fronten.

Länk till kommentar
Share on other sites

tack!

 

När jag var på studiebesök på den skolan i Eksjö så såg jag att de eleverna som går där hade gjort anime. Fast den filmen vi håller på med nu kommer inte att utspela sig i Sverige. I framtiden däremot skulle jag dock kanske kunna göra en film som utspelar sig i vårt avlånga land (däremot undrar jag om det går att ha svenskt tal utan att det låter illa).

Länk till kommentar
Share on other sites

GraaTz som fan ;)

 

Själv går jag snart 2:an på ett naturvetenskapligt program :/

 

Tyvärr började inte mitt stora animeringsintresse riktigt förren efter jag började på nuvarande programmet :(

 

Jag tecknar rätt mkt manga och dylikt. Och har börjat animerara på fritiden.

Jag har hört att nästan hela första året går ut på att studera rörelser o sådant.

 

Undrar om de finns andra utbildningar man kan gå :/

 

Förresten, vet ni något skysst animeringsforum , swe/eng ??

 

Iaf grattis :D

 

O GooD LucK !!

 

 

(P.S. Hittade ett skitbra forum "http://www.animate.se")

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Grattis till utbildningen i Eksjö! Jag gick just ut den utbildningen!

Tyvärr är ni 30 pers som ska dela på uppkopplingen på elevhemmet, så ofta blir det inte så jäkla snabbt ändå. Fasst du kommer ju ha tillgång till internet dygnet runt. :)

 

Jag tycker egentligen inte att du ska börja tänka på vad du ska göra för film efter gymnasiet. Det kommer hända så mkt innan du kommer ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, vi började i tisdags, men det var inte förrens igår eftermidag som några av mina nyfunna vänner och jag gick ner till Elgiganten och köpte sladd till internet. Men så sakta går det inte på nätterna och mitt på dagen går det tydligen undan, däremot inte på kvällarna...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Grattis. Min mamma gick den utbildningen för ett par år sedan (om jag inte missminner mig så var hon i första årskullen) och hade en massa bra saker att säga om den. Att hon sedan fick ett animationsrelaterat jobb mindre än ett år efter utbildningen skadade väl inte heller ;)

 

Rörande vad du ska göra för film så har jag ingen konkret idé utan mer en tanke. Du kan ju försöka komma på vilka genrer som inte brukar animeras och sedan göra en animerad film i den genren. Animerad skräck är väl t.ex. relativt ovanligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Usarpe89]Grattis, kom också in på en filmlinje så jag är jävligt nöjd, även om jag måste tåg pendla varje dag:P[/citat]

 

de är visst många i våran ålder här på forumet som har kommit in på nån filmlinje!

själv kom jag in på Film/Tv i sanvdviken

 

 

men för att återgå till frågan då... du kan väl göra nått i stil med simpsons (om de nu är möjligt)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...