Gå till innehåll

blod


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Rainar/Annell Productions tog sig idag (söndag) tid att bygga en makapär för att göra blodsprut enligt beskrivningen som postats någonstans här på forumet.

Det sammalagt cirka två timmar, varav den första gick åt till att åka in till stan och köpa trädgårdsslang, limpistol, tejp, tvättsvamp och handskar (de var helt underbara vi kunde inte motstå dem).

 

Vi köpte också ett DV-band på vilket vi dokumenterade hela byggandet.

Det kommer garanterat att ligga med som extramaterial på nästa film och troligen dyker den upp i en kortare version på hemsidan.

 

Vi hade ingen kunskap sedan tidigare utan bara vad vi hittat här på forumet.

Resultatet blev över förväntan, ni får se när/om filmen dyker upp på hemsidan.

 

http://www.rainarannell.tk

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Jag tycker nog att det bästa är att köpa en luftpump som ahr ett lufttryck på 800 mbar som man sköter manuellt och man tar en slang till en liten påse med blod där nån blir träffad. Sen ska du som sagt inte ha blod som innehåller sirap, bli jävligt klibbigt! Sen ere förbanant smart med den där trädgårdssprutan på biltema!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 år senare...

Blodet kan göras med en kopp vit sirap, en kopp vatten, två matskedar röd karamellfärg, två teskedar gul karamellfärg och en droppe blå karamellfärg. Att bli skjuten i magen är en ganska enkel effekt, som jag har använt i min och min kompis webbshow Lönnmördaren. Det du gör, är att du köper en kondom, fyller den med blodet du just gjort och knyter ihop kondomen. De stegen som kommer efter du gjort detta är lite svårare. Nu letar du på en dansk peng eller en polett av något slag (en rund liten metallbricka med hål i mitten). Sedan tar du fiskelina och knyter en knut i poletten. Det sista och svåraste är att limma fast poletten på kondomen. Eftersom att kondomen är hal måste du först torka av den.

Sedan så tejpar du fast kondomen på valfritt ställe på kroppen. Nu tar du t-shirten som du skall använda i inspelningen och gör ett litet kryss med en kniv där poletten kommer att sitta. Under inspelningen så drar någon i fiskelinan och blodet sprutar.

Hoppas att det hjälpte!

 

/Erik

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...