Gå till innehåll

progressiv slutare


27-åringen

Recommended Posts

[citat=Asterix]Du kan få en kamera med progressiv-slutare långt under 10 000. Om det är bara det du vill ha.

 

Kolla t.ex. Pricerunner.se el liknande.[/citat]

 

Jag har inte hittat någon sökfunktion på pricerunner eller någon annan sida. Finns det något sätt att hitta kameror med progressiv slutare, annat än att kolla igenom varje enskild kamera?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=27-åringen]

Jag har inte hittat någon sökfunktion på pricerunner eller någon annan sida. Finns det något sätt att hitta kameror med progressiv slutare, annat än att kolla igenom varje enskild kamera?[/citat]

 

Om man går in på videokameror (på Pricerunner) så finns det en lång lista med filter på vänster sida av skärmen. En bit ner där kan man välja progressiv slutare (Ja/Nej).

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror dock att pricerunners produktbeskrivningar inte stämmer på den punkten. tex. Panasonic NV-GS140-150 har inte den funktionen, och de är med på den listan... så antagligen har inga av de där kamerorna det heller.

 

tror inte någon kamera inder 10000 har det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har också märkt att ordet progressive kan av tillverkarna användas lite olika i marknadsföringssyfte.Såg nyligen på en bekants 2 år gamla oansenliga Panasonic NV-DS30 behäftad med dekal med det ordet samt i mindre text under:photoshot.Alltså ganska rimligt att den i stillbildsfunktionen fångar i progressivt då den bara kan spara bild på bandet.Se där hur man kan förföra presumtiva köpare!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tomas T]Jag har också märkt att ordet progressive kan av tillverkarna användas lite olika i marknadsföringssyfte.Såg nyligen på en bekants 2 år gamla oansenliga Panasonic NV-DS30 behäftad med dekal med det ordet samt i mindre text under:photoshot.Alltså ganska rimligt att den i stillbildsfunktionen fångar i progressivt då den bara kan spara bild på bandet.Se där hur man kan förföra presumtiva köpare![/citat]

 

Har för mig att det gäller i princip alla (har dock inte kollat upp det så noga som jag borde) dv-kameror. Progressive gäller bara vid stillbilder, inte vid film (möjligtvis i så fall på en väldigt låg framerate

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...