Gå till innehåll

CS source-ljud.


Black Star

Recommended Posts

ok. en del har redan sagt detta.

Men tänk efter lite innan ni snor ljud från personer/spel eller annat som ni kan få betala dyrt för i efterhand.

Kontakta närmaste polis,militär och fråga om du får följa med någon dag och spela in ljuden istället.

Oftast så är poliser väldigt hjälpsamma och har du tur så får du RIKTIGA ljud istället.

Själv så använder jag inget material utan att fråga om lov först.

Den som har rättigheterna för materialet ska man ha stor respekt för.

Lycka till med ljuden. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Visserligen så kan man ju bara spela in ett ljud från en smällare och mixa lite med det. Har man tur så kanske man kan få det till att låta som ett AWP, hehehehe.... Då har man iallafall gjort det själv, och slipper att kontakta polis och millitär...:o

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är bara fantasin som sätter gränser för vad som funkar till skottljud....& givetvis förmågan att lyssna kritisk & puzzla ihop det ;-)

Sen Gremanz, om du ände inte har tänkt säga var det är så är det löjligt att säga nåt alls.

Själv vidhåller jag att Johannes Pinter´s sida http://www.independent.nu är väldigt bra till mycket :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu kanske jag er lite sent ute men jag er utomlands.

Det er inte alltid best med dom riktiga ljuden. Ljudet till svenska polisens pistoler er skitfula och passar sig inte alls i film. Vad er det dom har? P228? Not sont. Det hade dom iaf for ett par or sedan.

Jag vet att tex. till spelet Call Of Duty so var dom veldgit stolta over att Infinty Ward hade spelat in de riktiga ljuden till vapnen. Men vapenljudet i det spelet var ju inget som man hoppade av fortjusning av direkt.

 

Om jag var spelutvecklare so skulle jag vara nojd om jag fick pengarna for spelet. Sen kan ett par amatorfilmare gerna fo anvenda ljuden om dom vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det är ju inte alltid man vill åt verkligheten, tvärtom. Men ibland så kanske det är viktigt att hålla sig till verkligheten, i allafall i film, om man gör någon typ av dokumentär tex som handlar mycket om svenska polisen, då skulle jag iaf dra mig för att lägga på några andra ljud från fräckare vapen, eller skruva till dom bara för att det ska låta häftigare :) Men jag misstänker att så var inte fallet här =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, när jag skrev P228 så menade jag förstås det men nu här några dagar efter är jag lite osäker. Är det inte så dom kan välja mellan två olika? Jag har för mig att den andra var nån Glock. Jag får nog googla upp det där.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

Alltså, polisen har ju skjutövningar och ringer man och pratar med den lokala polisen kan de säkert koppla ihop en med de ansvariga för detta.

 

Det där med att ljudfilerna till spel inte finns tillgängliga är ganska självklart just för att de inte ska bli snodda så enkelt. De är kodade och inbakade i spelfilerna och omöjligt, eller jävligt svårt, att sortera fram.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...