Gå till innehåll

CS source-ljud.


Black Star

Recommended Posts

[citat=Gremanz]Vet en sida med väldigt fina skottljud, men eftersom jag är en egoistisk jävel ikväll så får adressen förbli hemlig ^^[/citat]

[citat=Gremanz]Inte för att hämma utvecklingen av amatörfilm, jag vill inte att källan ska exploateras ;)[/citat]

 

http://img355.imageshack.us/img355/8908/mormor9bp.jpg

 

Till och med min mormor tycker du är dum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan säga på rak arm att inte ett enda (bra) skottljud som någonsin gjorts till film har varit ett ensamt ljud.

I verkligheten är skottljud oftast ganska odramatiska, bara hagelbrakare var en FET besvikelse för mig, så man puzzlar ihop & processar ett (oftast stort) antal ljud för att få ett enhetligt & bra ljud.

Som mest har jag använt delar från ungefär 120 olika ljudkällor för ett & samma skott.

Det är med andra ord dessutom tidskrävande om det ska bli bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
ok. en del har redan sagt detta.

Men tänk efter lite innan ni snor ljud från personer/spel eller annat som ni kan få betala dyrt för i efterhand.

Kontakta närmaste polis,militär och fråga om du får följa med någon dag och spela in ljuden istället.

Oftast så är poliser väldigt hjälpsamma och har du tur så får du RIKTIGA ljud istället.

Själv så använder jag inget material utan att fråga om lov först.

Den som har rättigheterna för materialet ska man ha stor respekt för.

Lycka till med ljuden. =)

om man gör en film behöver man inte lisence för det förresten dom som gjort spelet har ja ingen aning om vart dom finns kanske i usa kanske inte men tror du dom åker hit för det?

Länk till kommentar
Share on other sites

om man gör en film behöver man inte lisence för det förresten dom som gjort spelet har ja ingen aning om vart dom finns kanske i usa kanske inte men tror du dom åker hit för det?

Jodå, det gör man visst.

Mycket bullshit på en gång, man kan få en ***** massa skit om man gör en film som sprids & fel person(er) upptäcker att man snott deras copywritade ljud.

Hur stor risk det är beror på ganska många variabler, men om man har minsta ambition med rullen så är det dingt att chansa.

Ska man däremot bara visa den för närmsta kretsen & inte sprida den så kan man göra precis vad man vill!

...men om man sen känner sig så nöjd med den att man bara måste släppa den så sitter man fortfarande med riskerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...