Gå till innehåll

The Police (kort action)


ymmit

Recommended Posts

mm ok. Men vem var du i filmen återkomsten lr va den hette. Och hur gjorde ni kikarsiktet i den filmen. Kan du inte förklara punkt för punkt hur man gör ett kikarsikte i AE hehe? vare jätte schysst iaf. hej då mvh/ Timmy

Länk till kommentar
Share on other sites

I "Leifs Återkomst" var jag: Farmor, Leif, Telegrambärare, soldat och reporter.

Så där har du lite att välja på.

 

Siktet gjorde vi i Pinnacle 9. Lite sträck ock cirklar gjorda i "title menu editor".

 

Men du kan nog få samma resultat i AE, om inte bättre.

Maska ut siktet från en svart layer.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=woxaz]Gjorde ett kikarsikte åt dig ;) Lägg in det i klippet ovanför och ta bort det vita bara ;)[/citat]

 

Hehe nice. Tack...

 

 

Jag testade att göra på ett lite udda sätt med kikarsiktet.

 

Jag gick in i ett spel (Call of Duty) Sedan så tog jag en screenshots när jag zommade in typ då de blev helt grönt i kikarsiktet. Sedan tog jag en bild.

 

Sen gick jag in i AE och importerade bilden. Sedan importerade jag även klippet där jag skulle ha kikarsiktet och la in det i timelinen först. Sedan gick jag in i Effects > Keying > Color Key. Där så gjorde jag färgen till grön och höjde nåt så allt grön försvann. Men då så försvann sträcken i mitten också.

 

Så jag gjorde alla sträcken med hjälp av en massa svarta solider. Sedan höjde jag feather på kikarsiktet.

 

Resultatet blev rätt bra hehe. Jag gjorde även samma sak med en mynningsflamma. Kanske lite udda sätt men. Hade bra...hejs!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe jo men de är kul att göra sin egna variant. Om nån säger hur man gör bilder i det man skriver så kan jag visa resultatet. För man ska väll trycka på biofogad bilder och sedan bläddra fram bilden man ska ha och trycka på ladda upp. Men de funkar inte för mig fast den bara är 2.85 MB stor och när de laddat en stund står de bara att sidan inte hittades. någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad har du för format nu? Vilket program använder du? Paint är uselt på att komprimera! Men du skall använda format som jpg eller gif!

 

Sen om du har något bättre bildbehandlings program, typ Photoshop eller Paint Shop Pro (PSP är lite vänligare mot plånboken :p ). Så kan du göra ett kikarsikte i det och låta det som jag gjorde vitt vara genomskinligt och sedan spara ut det som .png. Då när du importerar den i AE så kommer det vara genomskinligt där från början med bra kvalité. Jag tror att det går att göra genom att spara ut det som .gif också. Du kan ju testa ladda ner en 30 dagars version av något av programmen och testa!

 

PSP 9: http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel3/Trials/Login&pid=1047023911984&cid=1047024437292

 

PS CS 2:

http://www.adobe.se/products/tryadobe/main.html#photoshopcs2

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...