Gå till innehåll

Coola filmrepliker


Gustaf Lindborg

Recommended Posts

[citat=Christian van Caine]Alrighty then finns säkert med i Ventura, men kommer ursprungligen ur A Clockwork Orange, om jag inte missminner mig grovt :-)[/citat]

 

Du missminner dig nog, men du är inte långt ifrån. Alex säger: Right, right eller righty right...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

-Are there any women here?

 

Det var citatet från Monty Phyton i filmen Life of Brian..

 

..Då den gamle mannen ska stenas för att ha svurit mot Gud och nån i publiken kastar en sten mot huvudprästen (vår allas John Cleese) och då denne frågar vem det var så börjar hela publiken skrika She She She med ljusa röster för att direkt efter sänka rösterna kraftigt och ropa He He He.. Då vänder sig prästen misstänktsamt om och frågar forskande:

 

-Are there any women here?

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

"are there any women here today" är ju python klassiker

 

En annan kul från Life of Brian är ju "I have a vewy good fwiend in Wome named "Biggus Dickus"."

 

*notis, du får rätta mig men han har väl inte svurit åt gud, han har väl uttalat guds namn? (jehova)

Länk till kommentar
Share on other sites

Replik: No... I am your father!

 

Film: Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back

 

Karaktär/skådespelare: Darth Vader

 

Sammanhang (i filmen): Jag tror nog att vi alla vet när detta händer, annars får ni ta och se filmen om ni ännu inte gjort det efter alla dessa år.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Nile City bjuder ju självklart på en hel del sköna citat. Se bara Percy Nilegård;

"Du bör ju spola öronen med revaxör så du hör vad människor säger, gammeltacka, usch!"

 

I samband med Killinggänget så är Lasse Kongo het.

"Äh håll käften" :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 år senare...

- Do you own a video camera?

- No. Fred hates them.

- I like to remember things my own way.

- What do you mean by that?

- How I remembered them. Not necessarily the way they happened.

 

Från Lost Highway, klockrent. Lost Highway innehåller förresten typ världens bästa scen, då Fred möter Mystery Man för första gången.

 

"Do you shovel to survive, or survive to shovel?" Från Kvinnan i Sanden.

 

Dessutom älskar jag citatet jag har som signatur.

Länk till kommentar
Share on other sites

COCCOTTI

Do you know who I am, Mr. Worley?

 

CLIFF

I give up. Who are you?

 

COCCOTTI

I'm the Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood, you will tell

the angels in heaven that you had never seen pure evil so singularly

personified as you did in the face of the man who killed you.

 

Dennis Hopper o Christopher Walken i True Romance..

Länk till kommentar
Share on other sites

Nicolas Cage i The Weather Man (2005), sjukt underskattad (bortglömd?) levererar följande pärla:

 

"I remember once imagining what my life would be like, what I'd be like. I pictured having all these qualities, strong positive qualities that people could pick up on from across the room. But as time passed, few ever became any qualities that I actually had. And all the possibilities I faced and the sorts of people I could be, all of them got reduced every year to fewer and fewer. Until finally they got reduced to one, to who I am. And that's who I am, the weather man."

 

Okej så det är kanske ingen "cool filmreplik" i era ögon, men jag gillar sånt här. Det är inte många sekunder långt, men som en slice av en hel film sammanfattad är den stark. Säger så mycket om en karaktärs liv, egenskaper och sinnesstämning.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

hej är ny här.

Vet inte riktigt från vilken film det här är men jag skriver den ändå

Kvinna: But i don´t love you.

 

Psykopat: Yes, you do, you gust don´t know it jet

 

det finns ett liknande i X-men origens: Wolverin

 

Logan: I´m nothing like you

 

Viktor creed: Yes, you are you gust don´t know it jet

 

// Raku

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är ett från filmen Get smart

 

Jag tror att huvudpersonen heter Mr: Smart

Mr: Smart och hans kvinliga assistent har hoppat från ett plan, bara kvinan har en falskärm, hon tar tag i Mr: Smart och försöker redda honom, när kali kommer och försöker döda de, de är fortfarande i luften, assistenten följer efter kali. och sägger till Mr: Smart

Kvinnan: I´ll brb (be right back)

Mr: Smart: Where can you posebly be going???

 

haha

Länk till kommentar
Share on other sites

 

-That´s all, folks.. = Robocop...

 

 

Tja, repliken må finnas i Robocop, men går filmhistoriskt längre bakåt än så:

 

That's all folks! is the catchphrase on the banner shown at the end of Looney Tunes cartoons. The phrase was first used at the end of a 1930 Warner Bros. Looney Tunes cartoon and was spoken by the character Bosko. This appears to have been a development of the earlier line 'So long, folks!', which had been used in 1929 Bosko cartoon. The Looney Tunes lines may have been influenced by a British cartoon from 1926 in the Jerry The Troublesome Tyke series. This ended with 'And That's All!'.

 

Many other characters have uttered the line since, in both the Looney Tunes and Merrie Melodies series. Notable amongst these was Porky Pig. His stuttered 'Th-th-th-that's all folks!' is the best remembered version of the line.

 

The voice behind many of these characters, including Porky Pig, was Mel Blanc - probably the best-known voice actor and the person who virtually invented that medium. His grave marker includes what has become one of the best-known of all epitaphs - 'That's All Folks',

thats-all-folks-porky.jpg

thats-all-folks-gravemarker.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Asså Inception när dom skapar som dom säger dröm i en dröm och att man kan blir fast där länge eller dö. Det är coolt i den filmen när dom pratar om det där. Asså kommer inte ihåg replikerna eller så, men det är fett coolt! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...