Gå till innehåll

Lärande utbrott


Usarpe89

Recommended Posts

Jag har absolut inte en aning om hur man skriver manus och visste ingenting om det innan jag kolla film skolan här på sidan. Jag orkade inte läsa igenom allt för jag är mycket slö och det är roligare att lära sig på det här sättet.

 

Så här är mitt lilla manus, det handlar om absolut ingenting utan endast ett sätt för er att peka ut fel åt mig så jag lär mig nåt.

 

Tack för all kritik.

Lärande utbrott.rar

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja du. det var en del saker som kunde bli bättre.

när du lästa voodoo´s filmskola.

Missade du då dramaturgi delen eller lägger du in det efteråt? =)

Sen tycker inte jag att man ska använda namn som "anonym" i ett manus.

Alla som säger något bör ha ett namn.

Replikerna kan bli mycket bättre men det är själva "story´n" jag stör mig mest på.

För den finns inte enligt mig.

Kan du på något sätt göra handligen tydligare och vad vill du få ut av just denna film?

 

Vad är huvudkonflikt?

Hur presenteras rollerna m.m.

vart finns alla vändpunkter?

 

Ta en titt på skolan en gång till och läs dramaturgi så kommer du inse att det fattas stora delar av sådant i ditt manus.

 

Återkommer med mer tips senare =)

 

MVH:

Roger Öberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är medveten om att det helt fattas sådant som fördjupning i karaktärer och nån story över huvudtaget....det här är mer för att få in tekniken på att skriva manus jag lägger upp det:)

 

Men att inga karaktärer ska vara anonyma ska jag komma ihåg, lovar att läsa dramaturgi delen så fort jag kan strukturen på manus;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...