Gå till innehåll

"Jönssonligans sista kupp" 30 sidor


The Swede

Recommended Posts

Vi är några stycken som skrivit ett manus (ca: 30sid) som ska filmas i skolan nästa år. Det är en hyllning/parodi (vi är oense) på jönssonliga-filmerna, som förhoppningsvis kommer att bli ganska rolig.

 

Skulle vara kul om någon kunde ge lite feedback på det.

 

tack på förhand.

 

 

(vet att jag inte hjälp så många andra, men ska försöka läsa några stycken snart...)

Jönsonligans sista kupp.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har läst igenom det mesta och den verkar(enligt mig) nästan som en riktig jönssonliganfilm, det är baara en grej, på sidan 25 kallar sickan harry för sin kusin, om jag inte mins fel så är väl vanheden harrys kusin.

Bara det från mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltid kul med humor. Det var som en riktig jöns-film faktiskt förutom skillnad på vissa karaktärers jargong i olika situationer - t.ex NBA kommentar från Sickan. En överlag bra parodi, det mesta hämtat från "jönssonligan och dynamitharry" va?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hej mitt namn är Christian och jag arbetar med film på min fritid för ett film team vid namnet Fiery Media. En mycket rolig idé att göra en jönsson-film igen. Jag undrar när eller om ni redan satt igång och filma vilken utrustning ni har osv. Det är nämmligen så att min stora passion i livet är just jönssonligan och skulle gärna vara med er och filma och kanske hjälpa till med lite proffisionel redigering filmfodral osv.

 

Om jag får förståss?

 

Om ni inte vill ha min hjälp så hoppas jag i allafall att filmen blit till ett nöje och önskar er lycka till!!

 

MVH Christian på Fiery media

Länk till kommentar
Share on other sites

Christian -- oerhört snällt av dig att erbjuda hjälp, men då filmen ska blir ett projektarbete i skolan, tror jag tyvärr inte att vi kan/får acceptera den.

 

Ska dock undersöka saken senare, för vi är i behov av bättre filmutrustning...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Hehe yeah cool film! Det är inget orginellt (man har sett det förr) men det är den rätta Jönssonliganstämningen. Om jag ska vara kritisk så kan det bli för övertydligt ibland. Pratbubblan borde strykas, man fattar ändå att han var ute efter ölen om han springer in till huset o kylen igen och tar upp ett 6-pack. Att polisstationen i bakgrunden sprängs känns inte som Jönssonligan precis, mer som en scen ur en actionfilm från 2000-talet. Det kanske kan ändras till att sickan o harry hinner stoppa Harry i sista sekunden. Sen håller jag med om att NBA-repliken som sickan drar känns lite fel. Han är ju inte precis nån sportfantast.

Men överlag var den skitcool.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...