Gå till innehåll

Idé till manus och film "Tragedi"


r_orsen

Är det en bra idé?  

5 medlemmar har röstat

  1. 1. Är det en bra idé?

    • Dålig
      3
    • Ok
      1
    • Bra
      0
    • Mycket bra
      1


Recommended Posts

Jag gillar budskapet och håller med om att rättsystemet är sjukt...

Men jag vet inte om denna idé egentligen är så bra...

Mitt råd till dig är att bearbeta den mera..

I mina öron låter den inte så trovärdig...

 

Och så tänkte jag direkt på filmen "Juryn" då en pappa skjuter två killar (i en rättssal) för att hämnas att de våldtagit hans dotter...

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Herregud.. Hasse Larzon. Jag undrar om det namnet inte är lite Liza marklund inspirerat. Bengtzon.. Larzon.. aja. Alltså detta är ingen story. Jag tycker att din idé suger. Tre kompisar bestämmer sig för att hämnas på en dörrvakt som inte låter dem komma in på en krog för att dem är för unga. En av dem dödar vakten. Polisen kopplas in. Kalle tjallar, dem andra får låga straff. Den mördade vaktens mamma har med sig en pistol till rättsalen ifall att dem får låga straff och skjuter en av kompisarna. Hon får sitta i finkan i åtta år. Stackars mamma buhu buhu. Du menar att mamman gjorde rätt? Vem är protagonisten? Fredrik, Kalle, Jabok, Larzon, mamman kanske? Jag rekomenderar dig att läsa några böcker om hur man skriver manus, prosa eller pjäs. Lägg ner mer tid på dina idéer. Kolla på fler filmer. Läs manus. Läs fler romaner. Ställ frågor. Du får utveckla din idé en aning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...