Gå till innehåll

Idé till manus och film "Tragedi"


r_orsen

Är det en bra idé  

8 medlemmar har röstat

  1. 1. Är det en bra idé

    • Dålig
      3
    • Ok
      2
    • Bra
      1
    • Mycket bra
      2


Recommended Posts

Låter inte särskilt intressant enligt min filmsmak, eftersom familjedramer inte är min grej. Men även om jag bortser från det så tycker jag ändå att du kan renodla historien. Tänk på att verkliga händelser inte är lika fascinerade för en filmpublik som inte har någon relation till personerna det handlar om. Pröva att analysera historien dramatiskt. Kan du sammanfatta i en mening vad historien handlar om? Vad är huvudkonflikten? Vem är huvudkaraktären? etc...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=r_orsen][citat=TheBrotherOfLight]Jag gillar det. Lycka till.[/citat]

 

 

 

Haru lust att hjälpa till?[/citat]

 

Jag hjälper gärna till med manus. Att filma däremot blir svårare, på grund av långt avstånd, och dessutom så är det inte min grej. Men maila mig på TheBrotherOfLight@hotmail.com om du vill så kan vi planera hur vi ska lägga upp det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Vilcans.

Även hur intressant ämnet är eller inte så måste det finnas en huvudroll som vi får följa i en växande utveckling från 0 - 100%.

Dramaturgi är också viktigt för att bibehålla grundmanuset och inte göra story´n tråkig eller ointressant.

Vad är huvudkonflikten?

Med en mening som Vilcans skriver så ska man kunna beskriva hela filmens konflikt.

Är konflikten ensamhet i detta manus, och i så fall vad/ eller vilka känner sig ensamma.

Som du skriver så är detta en tragedi.

Men frågan är då.

Tragedi på vad?

Tror att detta kan bli en intressant film om ni satsar stenhårt på dramaturgin.

Lycka till. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...