Gå till innehåll

Filmsamlingar


occasus

Recommended Posts

Jag har en vision.

 

Klockan är cirkus 20:53 på fredagkvällen. Du och dina kompisar har tagit hem pizzor och magarna kurrar som katterna spinner. Du säger åt dina kompisar att ta med sina pizzor och så går ni i samlad trupp in till ett litet rum. Ett mysigt rum, i bortre delen av boytan. Alla slår sig ner. Men Tommy Sundin, den långa grabben med krulligt, mörkt hår och fräknar blev lite fundersam.

- Men, hallå...

- Ja, hur är det fatt? Du undrar ju självklart vad han har för problem.

- Skulle vi inte se på film? Här finns ju ingen tv! Och var är filmerna?

Du får ett litet leende på läpparna. Du förstår vad han tänker. Du ser dig omkring i rummet, och mycket riktigt finns det ingen tv i rummet. Inte heller några filmer. Istället finns det bara bokhyllor efter bokhyllor. De andra kompisarna blir även de lite otåliga och hotar med att de drar därifrån om de inte får se en tv inom kort. Utan att säga ett ord, går du långsamt fram till en av bokhyllorna. Du skummar snabbt igenom boktitlarna och när du hittat den boken du sökte tar du ut den ur hyllan. Plötsligt mullrar det och huset börjar skaka en aning. Ljuset släcks och rummet begravs i mörker! Långsamt börjar väggen med bokhyllorna vända på sig och du ser hur dina kompisar vrider sig av fasa. När den andra sidan börjar bli synlig blir kompisarna lugnare och de får istället mer förvånade blickar. De har fått syn på din skatt. Din hemliga skattkammare, gömd bakom tusen års visdom. "WOW" kvider Tommy. Du betraktar stolt din imponerande samling. Tusentals filmer. Rena guldgruvan. Och i mitten - En enorm UltraHDtv som bara väntar på att visa film. Det är helt tyst i rummet och endast de blåa ljusdeoderna är synliga på filmhyllorna.

- Vilken film blir det då? frågar du....

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte bara fråga om nån här brukar handla på Axelmusic.com? Hur funkar det? Nåt paket som aldrig kommit fram eller liknande?

 

Är skapligt sugen på evil dead 1 o 2 - book of the dead utgåvorna så jag tänkte ta mig en shoppingrunda:)

 

Quwertyunion - Det var vackert, jag började gråta;)

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe, och själv så har jag mina cirka 180 dvd-lådor (167 individuella titlar) i en vanlig enkel billy-bokhylla från ikea, modell träbrun. tre våningar fulla plus en ordentlig påbörjad...

 

men det där med att gömma dom och en ultraHDTV (4Kp antar jag?;)) i väggen för en dramatisk uppvisning lät ju lockande faktiskt... och rummet bevakas då samtidigt av min nya fina RED-kamera som jag köpt enkomt för övervakning... ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte bara fråga om nån här brukar handla på Axelmusic.com? Hur funkar det? Nåt paket som aldrig kommit fram eller liknande?

 

Är skapligt sugen på evil dead 1 o 2 - book of the dead utgåvorna så jag tänkte ta mig en shoppingrunda:)

 

Quwertyunion - Det var vackert, jag började gråta;)

 

Har bara hört gott om dom, så handla på du. Bra priser & snabba leveranser.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag beställde just Book of the dead utgåvan 1 och 2 men det stog att dom inte hade dne i lager för tillfället. Dock kunde dom få in den på 2-4 arbetsdagar om deras leverantör hade den i lager.

 

Vad händer om deras leverantör inte har den i lager? Nån som varit i samma position?

Länk till kommentar
Share on other sites

lite pics... fick inte med allt... eller jag orkade inte fota allt. har planscher, figurer m.m. på andra ställen.. lite lat, men lite får ni se iaf.

 

http://img380.imageshack.us/img380/9567/sany0002ce0.jpg

 

http://img378.imageshack.us/img378/3829/sany0004cr5.jpg

 

http://img84.imageshack.us/img84/2533/sany0006fg5.jpg

 

http://img84.imageshack.us/img84/2337/sany0005ed9.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

liten fråga bara speero, vid första titt antog jag att dom nedersta bilderna var LD-utgåvor, men nightmare before christmas i plastficka ser ju onekligen ut som en vinylskiva, hur är det, är det soundtracks eller LD?

 

Och visst gillar vi alla burton :D

 

LD skivor och en dubbel-Vinyl, precis som du sa :)

Länk till kommentar
Share on other sites

najs... (hököga slår till igen!) ... har ju aldrig haft LD själv, bara sett en som en kille sålde med 50 filmer på öp-loppan i östersund och så förståss såg jag ju begagnathandeln när jag var i nipponland... Synd ändå att formatet aldrig slog i vårt avlånga land...

Länk till kommentar
Share on other sites

najs... (hököga slår till igen!) ... har ju aldrig haft LD själv, bara sett en som en kille sålde med 50 filmer på öp-loppan i östersund och så förståss såg jag ju begagnathandeln när jag var i nipponland... Synd ändå att formatet aldrig slog i vårt avlånga land...

 

synd o synd. tänk alla pengar man hade slösat på en massa LD skivor. samma sak gällde ju VHS. tänk va pengar som gick åt där.

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe... har ju bara sagt saker om min samling, men nu har jag fått tag på en digitalkamera så jag kan visa upp stoltheten... ett fotomontage av 3 bilder här:

 

http://img222.imageshack.us/img222/497/filmsamlingmontagefx0.th.jpg

 

Tyvärr så lämnade jag stordelen av vhs-samlingen i alwaysland när jag flyttade hemifrån, så de få som finns där till vänster är långtifrån alla.

 

större delen av samlingen är sorterad efter regissörens efternamn (krångligt med japanerna som byter plats på namnen lite då o då, så det kan fela lite). 801Airbats, Balatack, H (i fordralet ligger av okänd anledning Dumb & Dumber'er), mangamaniaDVD, SHIRI, 9½ ninjas står lite avsides eftersom jag helt enkelt inte är riktigt säker på vem som regisserade dom...

 

dessutom skymtar Patlabor 1 & 2 movies bredvid Yojinbo på VHS-hyllan...

 

PS

 

om någon är intresserad av de fyra liggande filmerna, (rovdjuret, king kong, T2 2disc SE (ej med orginalklippning, 3discutgåvan vill jag ha själv:P) eller forgotten silver... eller rent av alla fyra så lägg ett bud. De är dubletter och tillför inget i samlingen om jag har rätt... Alien 1 och 2 disc har olika ljudspårsalternativ, aliens 1 och 2 disc har olika extramaterial, så de "dubletterna" vill jag behålla.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...