Gå till innehåll

Filmsamlingar


occasus

Recommended Posts

Tombraider fick jag i födelsedags present, Hannibal i julklapp...Resten har jag nog köpt själv. Tja lite "måste ha allaPJ filmer!" var det välmen den är jävligt clean tycker jag, lite mörk humor blandat med skräck:)....Men kom igen nu Jag vill se fler film samlingar! foto vidare!

 

PS, hoppas verkligen inte DVD blir utbytt på ett tag, och det där med att ha alla filmer på datorn e ju inget kul...finare när de är uppställda i en hylla...känns så plastigt på datorn:/

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Jag tror att man kan få bättre ljud och bild, MEN filmerna kommer fortfarande ligga på en sorts dvd-skiva.[/citat]

 

Varför det? Mina filmgalna kompisar gick och köpte laserdiskar på den tiden de var nya och de är inte kompatibla för fem öre med DVD när den kom. Varför skulle nästa generation filmmedia vara kompatibla med dagens DVD? Ja, filmen kanske ligger på en skiva, men det behöver inte vara DVD.

 

Nån som har koll på hur Blå-stråle och liknande äventyr ser ut och fungerar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Synd att jag inte har en kamera tillgänglig - jag råkar nämligen ha ca 500 videofilmer, de flesta är lite mer åt det udda hållet - alltså inte filmer som MATRIX och GET CARTER (Stallone)... Men däremot kultfilmer som DEATH RACE 2000 och mindre filmpärlor som IF... och O LUCKY MAN... Och dvd-hyllan växer också...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse][citat=_nemo_]Jag tror att man kan få bättre ljud och bild, MEN filmerna kommer fortfarande ligga på en sorts dvd-skiva.[/citat]

 

Varför det? [/citat]

 

Varför inte?

Ärligt talat, jag tror en sak och du tror en sak, men ingen av oss vet......

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=final_cut]Synd att jag inte har en kamera tillgänglig - jag råkar nämligen ha ca 500 videofilmer, de flesta är lite mer åt det udda hållet - alltså inte filmer som MATRIX och GET CARTER (Stallone)... Men däremot kultfilmer som DEATH RACE 2000 och mindre filmpärlor som IF... och O LUCKY MAN... Och dvd-hyllan växer också...[/citat]

 

Ja det var ju synd. Hur många dvd-filmer har du då?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=final_cut]Synd att jag inte har en kamera tillgänglig - jag råkar nämligen ha ca 500 videofilmer, de flesta är lite mer åt det udda hållet - alltså inte filmer som MATRIX och GET CARTER (Stallone)... Men däremot kultfilmer som DEATH RACE 2000 och mindre filmpärlor som IF... och O LUCKY MAN... Och dvd-hyllan växer också...[/citat]

 

Ja det var ju synd. Hur många dvd-filmer har du då?[/citat]

 

Har aldrig tänkt att räkna de! Men antalet växer bortom min kontroll, bokstavligt talat. Varannan dag har jag något nytt utan att veta hur det kom dit. Men ska räkna dem när jag kommer hem - troligen är de ca 50-60 st. Videofilmerna räknade jag när jag städade mitt rum för två år sen - och då var de runt 500. Nu är de fler.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse][citat=_nemo_]Ärligt talat, jag tror en sak och du tror en sak, men ingen av oss vet......[/citat] Ja, det verkar så och det är inget konstigt med det.[/citat]

 

Nopp.

 

Och btw så köpte jag metropolis (filmen du brukar snacka om så mycket ;)) på willys här i västerås för 25 spänn idag :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Och btw så köpte jag metropolis (filmen du brukar snacka om så mycket ;)) på willys här i västerås för 25 spänn idag :)[/citat]Då måste du berätta hur kvaliten är. Jag betalade nästan 300 för min. Fast då är det förstklassig kvalite och skyltar som berättar handlingen där originalmatriel saknas. Jag hade en utgåva sen innan men det var knappt såg vad det föreställde.

Det är nästan så jag kan tänka mig att låna ut min film om du gillade filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse][citat=_nemo_]Och btw så köpte jag metropolis (filmen du brukar snacka om så mycket ;)) på willys här i västerås för 25 spänn idag :)[/citat]Då måste du berätta hur kvaliten är. Jag betalade nästan 300 för min. Fast då är det förstklassig kvalite och skyltar som berättar handlingen där originalmatriel saknas. Jag hade en utgåva sen innan men det var knappt såg vad det föreställde.

Det är nästan så jag kan tänka mig att låna ut min film om du gillade filmen.[/citat]

 

Ja ska försöka se den imorgon (ikväll ska jag se closer...) så jag får höra av mig då om jag behöver låna din eller inte :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Senast jag räknade hade jag 1002 köpfilmer ca 600 VHSs och resten DVDs och det har tillkommit några sedan dess. En massa klassiker, hitchcock, kubrik, kurosawa, fellini osv, kult, skräck, avant-garde, sci-fi. Mest lite äldre filmer 70 och framåt. Har typ inga renodlade action eller så många komedier. Jag samlar även på filmaffischer och gamla filmpryler (8mm, 16mm).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=occasus]Till vänster har ni dem som jag skäms lite för... hehe[/citat] Jag gillar Trafic,men så är jag lite partiskt också. Speciellt gillar jag när Michael Douglas frågar sin advicer (fritt ur minnet) "what do they have that we don't have?". Svaret lät inte vänta; "Unlimited budget".

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=max lauritzen]Det är ungefär så jag tänker när jag ser alla DVD-samlingarna. Men jag antar att många laddar ner från internet, eller köper i typ Thailand.[/citat]

 

Fattar inte första meningen..

 

Hursomhelst så är alla mina filmer 100% orginal, ingen är från thailand och ingen är nedladdad....

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]

Hursomhelst så är alla mina filmer 100% orginal, ingen är från thailand och ingen är nedladdad....[/citat]

Samma här, jag har 40 brända DVD:s som såklart inte "platsar" ;)

[citat=Stavrogin]

är du knäpp? The Doors är ju fett bra![/citat]

Ja, men inte så att jag vill se den igen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...