Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 76 till 100 av 185

Ämne: Filmsamlingar

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Den där Jurassic Park-utgåvan är riktigt fet

Har inte heller ambitioner att byta ut mina dvd: s till HD, förmodligen köper jag bara ABSOLUTA favoriter i nya format. När det nu blir av att HD eller Blu ray slår igenom, kommer förmodligen dröja ett bra tag.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Nemo gissa att jag är avundsjuk på dig....och på alla andra. Alla har ju typ helt fullt av filmer jag har typ 40 st. Kanske lägger upp bild snart
    "I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!"

Besatt medlem Speeros avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

fan vad sugen jag blir på att visa min Tim Burton samling.... jävla flytt bara ca 3 veckor till...

Besatt medlem Eraserheads avatar
    Reg.datum
    sep 2004

Standard

Jag borde nog ta en bild på min filmsamling..jag har över 1100 senast jag kollade..några dubletter..blandat VHS och DVD men mest DVD...

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Hehe 1100 st. Lär ha kostat dig rätt mycket...$$$

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Här kommer 2 boxar jag fick hem igår. Amelie-boxen har jag försökt få tag på ett tag, en av mina absoluta favoritfilmer. Kung-Fu Hustle köpte jag från Yesasia, limiterad till 6000 ex, också en störtskön film.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Till _nemo_: Vart brukar du köpa dina filmer?

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av odinlundin Visa inlägg
    Till _nemo_: Vart brukar du köpa dina filmer?
    Alla möjliga ställen, allt från Ica Maxi till eBay.

Några bra länkar.

www.axelmusic.com
    www.play.com
    www.yesasia.com

Besatt medlem jonkanons avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Är det franska utgåvan på amelie?

Fransmännen har alltid så rackarns häftiga boxar

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av jonkanon Visa inlägg
    Är det franska utgåvan på amelie?

Fransmännen har alltid så rackarns häftiga boxar
    Japp, det är den franska. Ja fransmännen brukar ha sköna boxar, kolla bara de limiterade boxarna för Kill Bill, Sin City och Spiderman, skithäftiga allihopa

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Eraserhead Visa inlägg
    Jag borde nog ta en bild på min filmsamling..jag har över 1100 senast jag kollade..några dubletter..blandat VHS och DVD men mest DVD...
    Ta ett kort, jag är nyfiken på hur du förvarar dom

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av _nemo_ Visa inlägg
    Alla möjliga ställen, allt från Ica Maxi till eBay.

Några bra länkar.

www.axelmusic.com
    www.play.com
    www.yesasia.com
    Tack för bra länkar, hoppas jag får nytta av dom

//OdinLundin

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Här är mitt senaste inköp till samlingen. Nightmare Before Christmas limited hottopic-utgåvan.

Slängde även in en bild på mitt hemmagjorda omslag till filmen. Pga att jag tycker fodralet till den svenska utgåvan är så ful så gjorde jag ett eget.

Reg.datum
    aug 2004

Standard

Två tummar upp

Reg.datum
    feb 2005

Standard

Här är mitt senaste inköp till samlingen. Nightmare Before Christmas limited hottopic-utgåvan.

Slängde även in en bild på mitt hemmagjorda omslag till filmen. Pga att jag tycker fodralet till den svenska utgåvan är så ful så gjorde jag ett eget.
    Har också den utgåvan. Men vart fick du tag på den nu? Vill ha en till

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Speero Visa inlägg
    Har också den utgåvan. Men vart fick du tag på den nu? Vill ha en till
    Hittade den på eBay, har letat extremt länge efter den.

Reg.datum
    feb 2005

Standard

Hittade den på eBay, har letat extremt länge efter den.
    Okej, Köpte faktiskt min på tradera. Letade som fan innan jag fann den. Men nu vill jag ha en till så jag kan öppna den ena

Har runt 6 olika Nightmare before Christmas utgåvor och 8 Edward Scissorhands etc. Är en galen samlare .. haha.

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Okej, Köpte faktiskt min på tradera. Letade som fan innan jag fann den. Men nu vill jag ha en till så jag kan öppna den ena

Har runt 6 olika Nightmare before Christmas utgåvor och 8 Edward Scissorhands etc. Är en galen samlare .. haha.
    8 Edward Scissorhands! Då måste du ha den snygga tin-utgåvan av den? Det mesta jag har av en utgåva är nog Alien-filmerna, har 4 olika av alla filmerna.......Väntar med spänning på kort på din samling Får man fråga hur mycket du gav för din NbC-utgåva (hot topic)?

Reg.datum
    feb 2005

Standard

8 Edward Scissorhands! Då måste du ha den snygga tin-utgåvan av den? Det mesta jag har av en utgåva är nog Alien-filmerna, har 4 olika av alla filmerna.......Väntar med spänning på kort på din samling Får man fråga hur mycket du gav för din NbC-utgåva (hot topic)?
    Yes. Jag har faktiskt 2 st. 1 öppnad, 1 inplastad och 1 extra tin fodral.
    Tror jag gav 500 kr för min. Såg att den kostade 300 kr på ett annat ställe, men då hade jag fått betala frakt o tull, så jag klippte till på 500 istället. Lättare gjort och vad gör man inte för den sköna boxen.

Vad gav du då?

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Vad gav du då?
    544 inkl frakt. Jag hade ingen aning om vad den kostade när den kom ut, plus att jag aldrig sett en för försäljning. Andra personer som har den på andra forum har gett upp till 1500 för sina.

Reg.datum
    feb 2005

Standard

544 inkl frakt. Jag hade ingen aning om vad den kostade när den kom ut, plus att jag aldrig sett en för försäljning. Andra personer som har den på andra forum har gett upp till 1500 för sina.
    jasså.. damn. lite väl mycket. köpte Scissorhands Soundtracket idag lite nöjd.. haha

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Här kommer min filmsamling.

Besatt medlem gorses avatar
    Reg.datum
    jul 2004

Standard

Jag har bara läst den här tråden av och till. Jag får säga att jag är imponerad av era samlingar. Jag har sen många år sen bestämt mig för att inte samla på film utan bara köpa film om det är något extra särkillt jag vill spara. Eller så lånar jag filmer av kompisar och hinner inte se dem, utan kopierar dem för ett senare tillfälle. Men, gäller det gamla skräckfilmer som dracula och varulven och stumfilmer som jag tycker är viktiga så samlar jag nog när det kommer omkring även om jag inte gärna vill erkänna det.

Dock!!! Jag har nog fått alzheimer nästan på riktigt för minnet sviker inte bara lite utan börjar påverka min vardag. Jag minns inte vilka filmer jag redan har utan köper dubletter. Jag lånar samma filmer två gånger av kompisar och kommer inte ihåg att jag redan har en DVD-kopia som jag inte skrivit på vad det är. Så, nu måste jag seriöst sortera filmer i nån sorts ordning i hyllan. Jag funderar också på att skriva in alla filmer i antingen nått excell-blad eller nån databas.

Hur gör ni? Skall man sortera i ämnesområde? Bokstavsordning efter titel eller regisör? Eller efter ägarskap i familjen? (jag vet inte om jag vill ha Fucking åmål tillsammans med mina Universal studios monster?) Böcker kan man ju sortera in nån sorts biblioteksorning. Som sagt, hur gör ni?

Besatt medlem TomStacs avatar
    Reg.datum
    feb 2006

Standard

Bokstavsordning. Frugan vill börja sortera in efter genrer, och t.o.m. regissörer, men jag försöker förhala så länge som det går. Det hade iofs varit skönt att ha sorterat ut vissa barnfilmer ur samlingen...
    Tomas Stacewicz
    Gorilla Film Studios

https://guerillafilmsoldier.wordpress.com/

Kamera: Blackmagic Pocket Cinema Camera med Zenit Meteor 5-1 f/1.9 17-69mm zoomobjektiv fäst med RafCamera M42x1-MTF objektivadapter.LOMO 16 OKS 3-10-1 f/2.1 10mm fäst med RafCamera K-16SX-2 to MTF adapter, Krasnogorsk-3 pistolhandtag med teleskopiskt axelstöd och Fancier FC-270A stativ med FC-02H flytande stativhuvud med kulled.

Arbetsstation: Windows 10 Pro med DaVinci Resolve 12.5.4.019. ASUS X99-A moderkort med Intel Core i7 5820K 3.3 GHz 15MB, 16GB RAM av märket Corsair DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, och grafikkortet ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB. Samsung 750 EVO 500GB SSD och Seagate Desktop 2TB HDD.

Reg.datum
    aug 2004

Standard

Jag sorterar i bokstavsordning, inom regioner. För jag bidde trött på att hitta svenska titlar sorterade på en anna bokstav än dessa reg1 kompis. Så isär med regionerna. Sen bokstavsordning. Reg1, Reg2 och sen en ensam stackar från korea.

/j