Gå till innehåll

Western synopsis


wane be bra

Recommended Posts

Om man bortser från särskrivning, syftningsfel och särskrivning av samtliga sammansatta orden så tycker jag det finns potential i berättelsen. Du menade väl att stenarna var guldet även om du skrev nersotade stenar? Men nu var det kanske inte språkgranskning du vill ha. jag tycker berättelsen saknar lite motiv och struktur. Det är en kort film eller hur? Försök få till en inledning som presenterar berättelsen, en upptrappning och avsluta med själva poängen så blir det mycket mer spännande.

 

(Ni andra kanske tycker det borde vara alla dramaturgiska komponenter, men jag tror inte det behövs i den här historien, eller?)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=wane be bra]...har man dysleksi så har man ; )[/citat] Skit i dyselexin så länge du själv förstår vad du skriver. När du känner att du börjar bli klar ber du någon om hjälp med stavfelen. Lätt som en plätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur man rättar till stavfelen? Nej, bara att man ber någon annan person om hjälp. Låt inte handikappet hindra dig från att skapa. Det gör ingenting att det blir stav- och skrivfel medan du skapar. Bara du förstår själv vad du skriver.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har något på gång här.

Men du har nog dock skrivit mer av ett treatment än synopsis. En synopsis är mera som baksidan på en bok som sammanfattar historien snyggt, det du har skrivit är i stort sätt massa olika scener som ska vara i filmen.

 

Ingen westernexpert själv men hur är det egentligen med trappers och indianer. Kan de verkligen samarbeta? Och varför skulle en indian lita på på cowboysare så att säga. Bara lite saker jag funderar på när läste det.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

vad vore en western utan ett inslag av hämd? dock tycker jag, som jag tror någon mer skrev, att motivationen till hämden inte är så drivande. kanske skulle motivet bakom hämden bli bättre om man fick reda på bakgrunden till mordet på hans kompis? sedan tycker jag att spänningen inte riktigt kommer hålla om hjälten bara dödar en person per natt.. istället för att göra det så utdraget, så tycker jag att alla morden ska ske på samma natt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...