Gå till innehåll

Trilogi om Döden "Epilogue"


Pandan

Recommended Posts

Har tidigare skrivit en trilogi om kärlek där samtliga berättelser på ur olika aspekter gestaltar kärleken (ett minne blott, Huvudvärk, Inneboende) och tyckte det var så pass kul att jag nu arbetat på samma idé fast om Döden istället. Hoppas ni gillar det!

 

"Epilogue"

5 sidor - på engelska!

 

Kort: Den är bara fem sidor så tänker inte avslöja nåt! Kan dock säga att jag skrev den både som en övning i engelska, samt som en kontring till dem som sa att jag bara kan(eller fördjupar mig i att) skriva i dialog angående långfilmen En annorlunda kärlekshistoria (Filmnördar). Jag har därför skrivit den här berättelsen helt utan dialog, och ni får dömma hur det gick! Var kul iaf, kom på berättelsen på en dag och skrev den på en annan helt i sträck, så det var intressant.

 

Den andra delen om Döden är även den uppe, och den är betydligt mera öppen för kritik, samt längre och mycket mera invecklad. Kolla gärna in den! Den är förövrigt på svenska.

Ha det bra!

/Pandy

Epilogue.zip

Länk till kommentar
Share on other sites

Juste, glömde nämna. Det där med Nite läste jag i nån manusbok som sa att det var stilrent och oldschool att skriva så i manus. Var därför... haha

 

Det om är lite öppet, så jag vill inte gå in på hur det "är" innan lite fler åsikter och svar ramlat in! Vill först veta hur folk här ser på det...

 

Ha re!

/Pandy

Länk till kommentar
Share on other sites

Irriterade mig på att det står NITE och inte NIGHT - dessutom så är andra meningen väldigt konstig med syftningsfelet. Shuts gäller väl dörren och inte personen.

 

 

Annars tycker jag att filmen är ett utmärkt exempel på hur hur användbart det visuella kan vara för att berätta en historia.

 

Dock har jag en sak som inte känns rätt och det är att ingen brukar begå självmord när det är en massa personer runt omkring dem. utan det görs när de är ensamma.

Så det hade varit bättre om han väntat till att han sagt adjö till vännerna och stått på bron och gjort det där. Personenra runt bordet borde utan problem kunnat stoppa hans självmord genom att stoppa blodflödet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som sagt, det där med Night och Nite läste ja i en manusbok, men ska ändra det till senare.

 

Han är ju påväg att ta livet av sig på bron men får ett sms, därav skjuter han upp det. Slutet är att han dör lycklig istället för olycklig. Stoppa blodet vet jag inte, under hans stol skrev jag att det fanns en stor pöl med blod, dvs, han har skurit sig ett bra tag innan han faller över bordet...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Som sagt, det där med Night och Nite läste ja i en manusbok, men ska ändra det till senare.

 

Han är ju påväg att ta livet av sig på bron men får ett sms, därav skjuter han upp det. Slutet är att han dör lycklig istället för olycklig. Stoppa blodet vet jag inte, under hans stol skrev jag att det fanns en stor pöl med blod, dvs, han har skurit sig ett bra tag innan han faller över bordet...[/citat]

 

Är det verkligen möjligt, inte för att jag har nån egentlig aning. Men ett bra tag? Från det att en person faller ihop borde folk omkring ha ytterligare en liten stund på sig att rädda personen, men som sagt, vet inte, det borde du kolla upp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Försöka kan dom jue, men shit. Han ville verkligen dö, då gör man det. Sen e det en film, men tanken var som sagt att han skär sig under bordet redan i början av scenen och låter det flöda. Var förresten därför en servitör var där och plockade upp skärvor, var så han fick glasbiten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...