Gå till innehåll

SOLE - en liten animerad kortfilm.


Opus

Recommended Posts

Har under de två senaste månaderna jobbat på en animationsfilm, idén tyckte jag var ganska bra, även fast den inte blev lika bra på film.. hoppas någon känner att ni har tid att se och kommentera den. Jag gjorde den innan en deadline till en festival, kommer dock att fixa till mer innan andra festivaler.

 

www.it-gymnasiet.info/~andreas.ohman/sole1.avi

 

Det är lite halvkassa ljudeffekter som jag har fixat i en nyare version, men annars så är den identisk med den jag har skickat till festivalen.

 

OBS. Ska sägas att jag verkligen inte är bra på att animera, så ni får försöka hitta något annat att kritisera/uppmuntra =).

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

haha... Asså, nånting gör att jag fastnar för den, har kollat på den typ fem gånger med jämna mellanrum, vet inte varför egentligen :)... Musiken är ju gryyymt bra... Animeringen är ju lite halv, men på ngt sätt lite charmig ändå liksom.. Jag ser massa nya detaljer nu, typ ögonen på bonden när han kastar spaden, lite kul :)...

 

Den är rolig, ska skicka den till syrran hon lär gilla den :)

 

Och som sagt den här återkommande musiken är skitbra... Lär ju kolla på den igen säkert... Typ som nu, innan jag ska sova... Avsluta dagen liksom... Dialogerna är ju bäst "Would you like to be my friend" är guld :)

 

Aja, ha det bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar, äntligen någon som verkligen verkar gilla den riktigt mycket... bara att tacka och ta emot. Faktum är att jag vann med filmen på den lokala filmfestivalen och ska nu åka med den till Trollhättan och Novemberfestivalen. Jag har ändrat lite på den.. gjort om färgerna och dylikt så att de passar mer.. men tyvärr sitter jag på modem atm så en uppdatering kommer inte förrän senare i höst..

 

Tack åter igen. Blev man lite glad idag också... =P

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

zebran, nej jag var med i västernorrlands filmfestival. Uppsalas filmfestival var jag med i med filmen, brevbärarjävel, om du såg den. Tyvärr hade de fuckat upp mitt ljud. Fast Juryn var iofs helt jävla värdelösa och saknade totalt känsla för film.

 

/A.

agentjakt.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Jepp det var den, den gick efter din film nån gång tror jag, jag såg dig där, mohhahaha. Din film var också mycket bra, särskilt om man ser till vilken ålder du befinner dig i, skulle hellre sett att du vunnit ett andra eller tredje pris istället för pretto-filmerna som vann där. Tack iaf!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...