Gå till innehåll

Som ”leva livet”?


Adam88

Recommended Posts

Om det är någon som sett Leva livet av Mikael Håfström så kanske ni kan svara på detta... Kanske även om ni inte sett den...

Jag personligen tyckte inte att denna film var så jätte bra och kom på tanken att ”göra om den” alltså göra en liknande film som handlar om olika personer i en trappuppgång (men utan dammsugar försäljare)...

Jag skapar naturligtvis mina egna karaktärer, men kan man göra så undrar jag?? Eller har jag snott det från Mikael? (Förutom idén.)

 

 

MVH. Adam

Länk till kommentar
Share on other sites

idén är ju inte speciellt orginell, har själv filat på ett manus om en trappuppång och jag har aldrig hörtalas om hans film.

Men så länge du inte kopierar karaktärerna och händelser så går det nog helt utan problem.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Nizze]idén är ju inte speciellt orginell, har själv filat på ett manus om en trappuppång och jag har aldrig hörtalas om hans film.[/citat]

 

Idén blir väl vad man gör den till?? ;)

Filmen är väl inte så populär vad jag vet.. Han är väl mest känd för Ondskan antar jag..

Länk till kommentar
Share on other sites

Har sett att stjäla en tjuv och tycker den är rätt bra faktiskt... kanske inte Sveriges bästa film genom tiderna, men helt okej...

Fast det är en helt annan typ/vinkel jag vill få ut av min film..

Om man gör den lite kontroversiell så kanske det blir lite orginellare?? :)

 

Hade gött!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...