Gå till innehåll

Camera Tracking i 3ds Max 7


Henrik_CanonXM2

Recommended Posts

Jag hittade en demoversion av 3ds max 7 och nu är det så att jag vill testa Camera Tracking, altså att få en kamera i 3ds max att röra sig likadant som min dv-kamera (Canon XM2) när jag filmade. Finns det någon bra beskrivning för detta, gärna på svenska?

 

Ska kanske tillägga att det fanns ingen hjälpfil i demoversionen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Mr. Man! Bra program

 

 

Nu är det så att jag har fått in en massa punkter i 3de max. Min nästa fråga blir hur går man tillväga nu för att lägga in lite 3de objekt?

 

 

Kanke konstig fråga men jag arbetar i Newteks program (har glömt vad det heter) och där är det ingen funcktion för Camera tracking

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Henrik_CanonXM2]Tack Mr. Man! Bra program

 

 

Nu är det så att jag har fått in en massa punkter i 3de max. Min nästa fråga blir hur går man tillväga nu för att lägga in lite 3de objekt?

 

 

Kanke konstig fråga men jag arbetar i Newteks program (har glömt vad det heter) och där är det ingen funcktion för Camera tracking[/citat]

 

Om du har ett 3d objekt som inte är .max måste du importera det. Alltså File/import.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...