Gå till innehåll

Mitt Liv


Santafantasma

Recommended Posts

Ok. Vi börjar med formatet, helt fel. Men det spelar kanske inte så stor roll då det är en kortfilm som du kanske vill spela in själv?

 

Du använder parantes beskrivningar när dem inte behövs.

 

"Karl (förbannad)

Ser du vad du har gjort? Du har skitat ner hela golvet, ungjävel!"

 

Man förstår att han är förbannad utav dialogen och handlingen.

 

"Johanna (förbannad)

Va fan håller på du på med, din jävla idiot?"

 

Samma där..

 

Beskriv inte vilka kläder en karaktär har och vilken hårfärg eller ögonfärg den har om det är inte viktigt för storyn.

 

När du skriver händelsebeskrivning bör du dela upp texten så att varje paragraf är 4 rader lång högst. Det är jobbigt för läsaren med långa paragrafer.

 

Sen själva storyn.. För mig känns såna här filmer som reklamfilm, typ för någon anti våld kampanj. Jag hade gärna sett att hon på något sätt misslyckades med överfallet på honom, att han vaknade och började misshandla henne som aldrig förr, sen får en kniv i ryggen helt oväntat, eller en stekpanna i huvet och bakom står lillebrorsan. Jag förstår inte slutet riktigt. Vaknar han och klarar sig undan knivattacken eller dör han? Det får inte råda något tvivel.

 

Mitt bidrag..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...