Gå till innehåll

Filmdiskussioner?


Mandork

Recommended Posts

Gud, ja, hur visste du det? :) Fast jag har faktiskt inte sett den lika många gånger som jag har sett The Matrix, d.v.s. ett femtontal ggr. Lite ont om kvalitets filmer tyvärr.. Visst, det finns många bra filmer, men de är också "bara" bra. Det är ju de filmer som står en division ovanför som man lever för :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha, nu får man visst ångra att man valde att kolla på Payback istället för Dum & Dummare.. Kanske ska nämna för de som inte har sett den att ni i alla fall inte ska betala något för att se den...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Spindelmannen, Hulken, Terminator 3, visst säkert hur schyssta filmer som helst, men är det ingen förutom jag som börjar sakna Sam Mendes, Tim Burtons tidigare stil, en efterföljare till Hitchcock... nån med lite stil och känsla för mystik... Tarantino kommer snart hoppas att han inte förlorat stinget...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Stan Lee gör lätt de bästa serierna. De passar så himla bra på film. Spider-man och X-man var schyssta och Hulken kommer nog inte göra mig besviken. Gillar man seriehumor ska man även kolla in Kevin Smiths filmen, även om hans senaste Jay and silent bob strikes back var ett misslyckande (Svenskt namn: Stjärnor utan hjärnor). Mallrats är en helskön film som han har gjort, som jag rekomenderar!.

Föresten såg jag Sagan om de Två tornen i tisdags, förhandspremiären och den var så jäkla skön! Den måste ni se!! Riktigt bra! Översiktsbilderna är geniala. Gimril var asrolig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo gårdagen var en spännande dag med en massa premiärer :) De två tornen var bra, men inte så fantastiskt bra som man hade förväntat sig (inte lätt att leva upp till de förväntningarna) men ett riktigt bottennapp var trailern till T3-Rise of the machine som var fruktansvärt tunn men helt i linje med den urusla teaser som de släppte innan sommaren som jag själv kunnat göra i 3D studio max om jag fick några dar på mig.

 

Men annars så väntar jag spänt på Star Trek Nemesis som nyligen hade prämiär i USA som har ett svartare tema än tidigare filmer.

 

Sedan undrar jag vad som var så speciellt med Spiderman - tyckte personligen att den sög från början till det sliskiga amerikanska slutet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv ska jag se De två tornen på måndag kväll, ska bli mycket skoj!

 

Om du syftar på den nya trailer till T-3 som jag har sett (som finns på http://www.apple.com/trailers) så tycker jag att den är som trailers brukar vara. De kan ju inte visa för mycket, då förstörs ju nöjet med filmen, samtidigt som de måste visa lite smaskiga effekter så man ändå vill se den ;)

 

Det sista jag vill säga är att Spider-Man visst är bra! Effekterna är snygga samtidigt som det lyckas behålla serietidningskänslan, Willem Dafoe är grym, Tobey Maguire var bra som den lugne, lite töntige killen som på avstånd beundrar en av de populäraste tjejerna i skolan (Kirsten Dunst, även hon bra), lagom mycket humor, Willem Dafoe är grym, inte alls sliskigt amerikanskt slut /han gjorde ju bara vad alla riktiga serietidningshjältar måste göra) och till sist så måste jag nämna att Willem Dafoe är grym. Thank you and goodnight! :p

Länk till kommentar
Share on other sites

En film som T3 som har så otroligt höga förväntningar att man blir förvånad när Arnie meddelar att det blir en till har enorma krav på sig och då räcker det inte med en trailer som är "som trailers brukar vara". Det är otroligt få som kan göra bra trailers som ger rysningar men jag minns när jag såg teaser trailern till Sagan om ringen första gången, den gjorde en verkligen knäsvag. Jag vet inte heller hur många gånger jag studerade och sög i mig av Star Wars Episod I teaser trailern för den var verkligen helt lysande (trots att filmen inte var det). Där har vi två filmer med ännu högre förväntningar som verkligen levererade :)

 

När det sedan gäller spiderman så var inte effekterna så fantastiska. Vet inte om jag är kräsen men när han flög mellan husen såg det bara datoranimerat ut. Vad gäller skådespelarna så gillar jag dem alla, de är helt lysande och Willem Dafoe är lika bra som alltid, men storyn är svag och ibland också karaktärerna. När det hela sedan avslutas med att Spiderman svingar sig runt en flaggstång med den amerikanska flaggan så vill man bara ut. Huga!

Länk till kommentar
Share on other sites

Okey, jag vill inte lägga mig i om T3, har inte sett trailen, men jag undrar om den kommer leva upp till 2:an...fast så sa man när ettan åxå och T2 var asgoo...

 

När det kommer till Spider-man så måste jag säga att man måste gilla de seriern för att fastna...filmen följer seriern bra och William Dafoe är extremt bra i rollen som the Goblin...Även många av de andra skådespelarna...Men jag måste säga att man kunde se problem i annimeringen när han hoppade mellan taken...det har jag åxå fastanat för!! Lite för mycket synlig animation...

Men är det en film som william dafoe är bra i så är det The Boondock Saints!!...har nån sett den?, han har blivit den karaktären för mig i alla filmer framåt...samma är med harvie kitell i Pulp Fiction när han spelar Wolf...han är Wolf i alla filmer för mig nu...haha

Har nån här inte sett filmen boondock saints så gå å se den!!

 

De två tornen var asgo tycker jag...såg den på förhandspremiären och hade enorma förväntningar och den höll måttet!!...Det var ett grafikfel när legolas hoppar upp på sin häst, men annars var den perfekt!!...det kommer bli en guld tridologi asså...

Länk till kommentar
Share on other sites

Är mycket tveksam till T3, men det får vi väl se senare.

 

Det enda jag ville säga var; såg De Två Tornen i onsdags och hade jag inte redan innan varit frälst hade jag blivit det tre gånger om.

Det är klart att den har sina brister, men säg den film som inte har något som någon inte tycker är perfekt. Det positiva överväger dock det negativa på långa vägar, åtminsone om man är ett fantasyfreak. ;)

Längtar efter trean så det gör ont.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...