Gå till innehåll

Filmdiskussioner?


Mandork

Recommended Posts

%2$s skrev:
Måste bara fråga, är det här man ska diskutera filmer i allmänhet?


Det stämmer bra det. Här diskuterar vi allt som inte passar i de andra forumen. :)

Apropå Spindelmannen, kan bara hålla med. En riktig höjdarrulle på alla sätt! Så de har redan planerat en uppföljare? Yeeess! :bire
Länk till kommentar
Share on other sites

Mm, det är härligt, och om det går bra för den så blir det en tredje också, sen vet jag inte hur det blir. Det får nog räcka då, annars så kommer det bara att gå utför.. Får väl se sen hur det går för Terminator 3. Varken Linda Hamilton eller Edward Furlong är ju med, men man får väl hoppas att det funkar ändå.

Även Ang Lees Hulken som kommer nästa sommar ska bli intressant. Hoppas den håller samma klass som Spider-Man :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Må så vara att trailern (eller teaser kanske det heter) är aningen tunn, men jag tycker ändå det verkar rätt coolt. Men det är ju svårt att säga innan man sett lite mer från filmen. De kanske gör som i Spider-Man trailern. Där ändrade de ju så att han jag Bens mördare i sin riktiga förklädnad istället för brottningskläderna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste säga att jag inte förstår hypen med Spider-man! Om man nu ska sätta betyg på filmer får den en 2:a av mig. Den stora anledningen till detta är alla logiska missar man gjort. Exempelvis: Spider-man landar på empire state building men ändå ser man just den byggnaden i bakgrunden.

Storyn däremot är hyfsad, den hade kunnat bli alldeles för krystad.

 

Dessutom är slutet alldeles för dåligt, man ser ju klart och tydligt att det kommer att komma en uppföljare.

 

Det enda som jag inte har något att anmärka på väl skådespeleriet, både Tobey Maguire och Kirsten dunst gör bra ifrån sig!

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
Jag måste säga att jag inte förstår hypen med Spider-man! Om man nu ska sätta betyg på filmer får den en 2:a av mig. Den stora anledningen till detta är alla logiska missar man gjort.


Det håller jag med om, såg själv ett antal missar och logiska luckor, men när jag såg den var jag inställd på att se en riktig "bioupplevelse", vilket jag absolut tycker den är.

%2$s skrev:
Dessutom är slutet alldeles för dåligt, man ser ju klart och tydligt att det kommer att komma en uppföljare.


Det är sant, i hela filmen strävar han efter att få omkull den där tjejen, men sen skiter han i det. :e

[r]
%2$s skrev:
Må så vara att trailern (eller teaser kanske det heter) är aningen tunn


Ja, teasern menar jag...
Länk till kommentar
Share on other sites

Inte helt säkert!

Har läst på diverse Spider-Man diskussioner att om man ska koppla handlingen till serierna så finns det tre alternativ:

1) Harry blir ond. Typ.

2) Harry hjälper andra att döda Spider-Man.

3) Norman dog aldrig, utan kommer tillbaka.

 

Visst, alt. 3 låter väldigt otroligt och 1:an mest troligt, men jag vill ändå nämna detta så ingen drar några lutsatser allt för tidigt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det kan jag hålla med om, men på något sätt så känns det som att det inte skadar så mycket. Jag menar, han är faktiskt en tecknad superhjälte och det behöver inte se helt och hållet verkligt ut.

Sen lite kudos för siten! Hoppas på att få se Ren Jägarna på en biograf nära mig snart :)

Länk till kommentar
Share on other sites

manuset är så gott som klart.. ska bara renskriva och finslipa det sista. när vi först skrev det så skrev vi inte under de oskrivna manuslagarna :e

 

det blev mest t ex, "han går in där i rummet och möter den snubben, dom snackar lite skit sen drar dom.." .. men nu ser det proffsigare ut, ska bara skriva rent resten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men vad är det för fel på "han går in där i rummet och möter den snubben, dom snackar lite skit sen drar dom.."? :)

Det verkar i alla fall var en intressant idé. Alldeles för få bra svenska filmer så hoppet vilar hos er nu. Själv tänkte jag sälja mig dyrt till Drömfabriken och göra dyra filmer med massor av stor explotioner :)

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe... ett litet utdrag ut manuset, så fattar du vad jag menar:

 

%2$s skrev:

EXT. LADAN - DAG

RASMUS smyger sig fram mot ladan.

INT. LADAN - DÄMPAD BELYSNING

Det står en VAKT precis vid ladgårdsdörren. RASMUS smyger sig fram sakta men säkert, tillslut är han så nära att AXEL nästan kan känna RASMUS andedräkt.

RASMUS

Achtung!

VAKTEN vänder sig om, det är AXEL, han slår snabbt till RASMUS som flyger ner i höt med en duns. AXEL hoppar sedan på RASMUS. ULF och ISAK vill inte missa fajten och hoppar in i höt tillsammans med de andra och börjar brottas. Tillslut ger de sig, och männen småskrattar lite och reser sig sedan.

 

det är mer så vi skriver manuset nu. hajaru? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...