Gå till innehåll

58° North - en kort actionfilm


Lasse_laser

Recommended Posts

JÄVLAR! oops caps hehe :P

snygg som fan. bättre bild och ljudkvalitet gör den förmodligen mer rättvisa dock. störde mej lite på feathern som fanns på många 3d effekter men tror inte jag hade gjort det bättre. gillade särskilt dörrsprängningen.

kommer inte på mer nu, får kolla på den igen. men bra gjort som fan!

Länk till kommentar
Share on other sites

Skitcool. Särskilt slutet! :-) Snygga effekter!

 

Om jag ska säga nåt negativt så är det väl att stridsscenen var lite rörig. Det var svårt att förstå var folk var och vilka de var. Tänk på kameravinklar, blickriktningar och klippning! Lite handling vore inte så dumt heller kanske. :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

det var huggarns. Det fanns många fina detaljer jag inte ens begriper mig på hur det gick till, men fint var det. När jag nångång blir klar med mitt drömmande så kanske jag skall leja alla duktiga voodooforumsdeltagare istället för att göra själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag kollat! -häftigt!

-fin stämning i början innan alla ction börjar

-personligen GILLAR jag hylsorna ...lol...anime-känsla.

-skådespeleriet funkar nu också -Pernilla är helbra...Angelina Jolie bör se upp där...

-tack för "creden"...även om det inte var jag själv som sjöng...

mvh/Hwagang

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för alla kommentarer.

 

Är det verkligen så störande med vridningarna av kameran?

Jag själv har suttit med filmen alltför länge och vet exakt var varenda person satt, så jag ser inte det här med 180-graders regeln/felen.

 

Däremot är jag emot den regeln, tycker det är bättre att vara unik, men stör det åskådaren såpass mycket att det inte går att se får jag/vi nog tänka om :)

 

ljudkvaliten försämrades med mpg-konverteringen och därför slänger jag till en wmv-fil här (som förhoppningsvis är bättre):

http://dmlab.se/boomfish/movz/58degreesnorth.wmv

 

PS.

Ljudet är förövrigt helt skapat av oss på Boom Fish, och musiken är gjord av bland annat två här på forumet också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Underhållande!

En hel del härliga effekter, även om några få saker (t ex hylsorna) var sådär. Tänkte först klaga på ljudeffekterna, men när jag såg att ni gjort dem själv så ångrade jag mig.

 

Vinklarna kunde ni dock ha tänkt på lite mer, och nu snackar jag inte om några brott mot 180-gradersregeln som jag inte ens märkte.

 

Ett riktigt bra jobb i alla fall. Slutet var helt OK och eftertexterna var snygga.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Är det verkligen så störande med vridningarna av kameran?

Jag själv har suttit med filmen alltför länge och vet exakt var varenda person satt, så jag ser inte det här med 180-graders regeln/felen.

 

Däremot är jag emot den regeln, tycker det är bättre att vara unik, men stör det åskådaren såpass mycket att det inte går att se får jag/vi nog tänka om :)

[/citat]

 

Nu tänkte jag faktiskt inte på det i er film, men generellt sett så är det nog inte att rekommendera att bryta 180-graders regeln. Det skapar väl inte en unik känsla utan snarare förvirring.

 

Jaja, ett sidospår. Snygg och festlig film som sagt!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Vi gjorde flammorna i 3ds max och sammanfogade samt snyggade till det i combustion.

En del av röken är också producerad i 3ds max men mycket kommer från klipp dör vi har skjutit sönder block mot en green screen.[/citat]

 

Hur lyckades ni göra sådana snygga flammor i 3ds max?

 

T: Väldigt bra gjord, kändes väldigt proffesionel. Enda jag vill klaga på är att hylsorna ser ut att sakna vikt och att skådespelarna var en aning oengagerade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Flammorna är inte alls så snygga när dom renderades från max, sedan lades det nån glow på dom och blänket mot personen i combustion. Då blev dom bättre.

 

Testa gör tre gizmos i 3ds max, som du trackar till vapnets mynning, lägg på någon schysst eldeffekt på det, ställ in så att den tänds 1 frame, släckt 2 och så vidare. M16-flammorna var gjort med flera gizmos som spretade utåt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Flammorna är inte alls så snygga när dom renderades från max, sedan lades det nån glow på dom och blänket mot personen i combustion. Då blev dom bättre.

 

Testa gör tre gizmos i 3ds max, som du trackar till vapnets mynning, lägg på någon schysst eldeffekt på det, ställ in så att den tänds 1 frame, släckt 2 och så vidare. M16-flammorna var gjort med flera gizmos som spretade utåt.[/citat]

 

Okej, skulle du kunna visa hur dom såg ut innan ni lade på glow och liknande?

 

E: sen är det la en m4 å inte en m16? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...