Gå till innehåll

Jakten (kortkort manus)


vilcans

Recommended Posts

Här är ett manus jag skrev ihop när alla i vårt filmgäng fick i uppdrag att skriva varsitt manus till en film som vi skulle kunna spela in på ganska kort tid. Det blir inte den här filmen vi börjar med, men det vore kul att höra vad ni tycker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kommentarerna.

 

Det där med att man inte kan se osynliga saker... Det kan man visst. :-) Nä, grejen är den att det går att lösa med kameraåkningar, klippning och framför allt ljud. Jag vet hur jag ska lösa det, men jag ville inte bli teknisk i manuset.

 

Ordet illmarigt var jag inte heller nöjd med. Poängen är att kvinnan får ett annat ansiktsuttryck än hon hade alldeles nyss, och jag kanske skulle ha nöjt mig med att skriva det (vilket jag gör på ett annat ställe). Ansiktsuttryck är svåra att beskriva.

 

Slutet är jag inte riktigt nöjd med heller, men det vore intressant att veta mer exakt vad du inte gillar med det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...