Gå till innehåll

The Reader is Warned - thriller kortfilm


maraudervideo

Recommended Posts

Bestämde mig för att försöka göra en liten kortfilm nu igen under några dagars ledighet. Uppskattar både negativ och positiv kritik, då jag gärna vill bli bättre på att göra film. Kortfilmen är löst baserad på boken av samma namn, skriven av John Dickson Carr. Inspirerad av italienska deckare från 70-talet (s.k giallo/gialli) och Brian De Palmas thrillers. Musiken är inspelad och skriven av mig; undantaget är stycket i början, ''Verklärte Nacht''.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Jahas. Hyfsad film. Lite väl mörkt när det blivit kväll och man inte kan se vad klockan är. Där tappar du mig, även om du tänkt helt rätt. Nu vinner han som du börjar med, vilket gör honom till identifikationsperson. Varför han vill skrämma upp den han sedan slår ihjäl en annan vore roligt att veta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jahas. Hyfsad film. Lite väl mörkt när det blivit kväll och man inte kan se vad klockan är. Där tappar du mig, även om du tänkt helt rätt. Nu vinner han som du börjar med, vilket gör honom till identifikationsperson. Varför han vill skrämma upp den han sedan slår ihjäl en annan vore roligt att veta.

 

Tackar för feedbacken! Tycker personligen inte att det är för mörkt för att se klockan, men det kan vara för att jag vet vad den är sedan innan och/eller mina monitorinställningar. Borde definitivt ha använt mer ljus där i alla fall; det kan ju inte skada!

 

Det som du nämner sedan ska jag definitivt ha i åtanke, när och om jag gör en lite längre film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja exakt. Nu slår du till men en lite längre film, eftersom din storyline här är trots allt mycket stark. Sen kan du även tänka lite mer på vad kameravinkeln säger. Nu hade det tex. varit mäktigt om du sakta panorerat från klockan 8 till sidan och stannat på ett fönster. Sådana grejer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...