Gå till innehåll

Silhuett - Kortfilm


BurningCatSandals

Recommended Posts

Hej! Bestämmer mig nu efter flertalet avslag från filmfestivaler under sommaren och under den senare delen av våren att dela mitt gymnasiearbete här. Filmen Silhuett spelades in under slutet av Januari till slutet av Februari och självaste filmen blev klar den 14e April detta år.

Jag vann pris för bästa gymnasiearbete på min skola för denna film och under denna tid mellan dess och nu har jag haft tid att kunna reflektera och analysera brister och fördelar filmen har. Jag vill därmed dela den här så att andra kan se den och möjligen kommentera ifall fler brister hittas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan. Ni har en rätt stark personligt stil i berättandet och närbilderna där huvudpersonen står och tittar med tom blick är mycket bra. Därför vann den. Helt klart. För festivaler är den överstarka bildkontrasten nog ett problem, då man har svårt att se ansiktena. Det kan lösas med ett filter. Ljusblått skulle jag rekommendera. Snön ser ju mycket bra ut. Filmen har rätt mycket small-talk som gör berättandet svår att följa. Det skulle löna sig att klippa den 50% kortare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...