Gå till innehåll

Ninja Fury - Ladda ner gratis och kommentera


Ronnie

Recommended Posts

Äntligen är Ninja Fury klar. Det är en film som vi filmade förra sommaren, och har pillat med sedan dess.

Det som tagit mest tid är helt klart ljudmixningen. Herre Gud, om vi vetat att det skulle vara så klurigt att fixa bra ljud skulle vi pungat upp med 1500:- för en bra mic på direkten. Nu gjorde vi inte det, och vi har lärt oss vår läxa. Mycket av ljudet har vi fått pilla med i post-production, för att det inte ska låta direkt för jävligt.

 

Handling: When Russian-mob boss Boris The Undertaker makes the mistake to eliminate an old Master of the secret art of Ninjutsu, good things go bad.

The Masters apprentice, a young Ninja, must defend himself and his traditions against the mob and their hired help, The Dane.

Known as Denmarks hottest hitman he is truly a force to be reckoned with.

This will certainly be an explosive showdown where only the toughest will win!

 

Om ni tycker att musiken var bra, kan ni hitta mer här:

The Dead Guys

 

Drop Da Bomb

 

Small Team of Experts

 

 

Vi som gjort filmen hoppas att ni garvar lika mycket när ni tittar på den, som vi gjort när vi filmat den.

Och för guds skull: Sprid denna filmen så mycket ni bara orkar. Vi har ju trots allt gjort den för att den ska bli sedd.

 

Länk: http://www.ninjafilms.tk (http://papp-x1.mine.nu/bsf/index.htm

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag pallade att se 10 minuter, sen så kändes det verkligen inte motiverande att titta längre. Jag förstår dina/era ambitioner men tyvärr tycker jag inte att den varken är rolig eller snygg. Blir för töntigt på något sätt. Var få saker jag kunde hitta de första minutrarna som var bra. Ljudet var bedrövligt, ganska tråkiga kameravinklar och på tok förmycket handkamera, det töntiga språket blir man less på efter ett tag även om jag förstår att det är en parodi. Det här kanske är roligare att se för någon som ser väldigt mycket på ninjafilmer, men för mig som har De sju samurajerna som en av mina favoritfilmer så känns det mer som ett hån.

 

Önskar jag hade gillat den mer, men tyvärr. Musiken var bra ibland, men passade mindre in ibland och det fanns en del snygga effekter som var väldigt bra gjorda. Mitt personliga tips skulle vara att ha en kortare film och försöka få snyggare scener. Men vad vet jag.

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kanske måste vara uppväxt med kassa ninjafilmer för att uppskatta sånt här fullt ut (om man ens gör det då).

Om jag får säga det själv så tycker jag att början är filmens svagaste punkt, men det är lätt att vara efterklok.

De Sju Samurajerna är en av mina favoritfilmer också; jag tror dock inte att någon skulle placera den i samma fack som Sho Kosugis 'Revenge of the Ninja' eller Godfrey Ho's pinsamt roliga 'Ninja Thunderbolt'.

 

Så länge någon blir tillräckligt upprymd att kommentera, vare sig det är positivt eller negativt, är jag nöjd.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Gissar på att du laddat hem s-vcd versionen.

Isåfall får du köra filmen med en mjukvaru dvd-spelare (power dvd, windvd).

 

Den vanliga vcd versionen är.. tja, vanlig vcd. MPEG1. Så den borde gå att köra i vilken mediaspelare som helst.

 

[EDIT]Super-vcd versionen går även utmärkt att bränna ut på skiva och se på dvd-spelaren. Finns cd och dvd fodral att ladda hem på hemsidan ;)[/EDIT]

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska kommentera resten som jag lovade. Jag tyckte precis som du att den blev bättre mot slutet. Några ganska roliga action-scener, rätt snyggt ibland, fast det är synd då det blandas med fula saker vilket gör att det känns helt ojämt. Sedan skiftade kvalitén med som om ni hade en dålig och en hyfsad kamera.

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att vi hade en dålig och en hyfsad kamera stämmer jäkligt bra. En Hi8 kamera och en Panasonic 1ccd DV-kamera körde vi på. Dv-kameran gav fylliga, färglada bilder medan Hi8 kameran gav grå-dassiga bilder... oh well. Sånt är livet.

 

Du får gärna säga om det var någon speciell grej som var snygg/ful. Kan vara intressant att veta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har till slut fått tummen ur och tittat på filmen. Tack för att ni har en SVCD-version att ladda ner så man kan bränna den på CD och köra den i DVD-spelaren. Det är lättare att orka se en såpass lång film i TV-soffan än framför datorn. Dessutom ger ju SVCD bra bild.

 

Jag tyckte den var värd att slösa en halvtimme på. Vissa scener var kul och min favorit är "I fucked your wife"-dialogen i början.

 

Filmmässigt är den halvbra. På tok för mycket handkamera som sagt. Samtidigt är en del åkningar rätt snygga. Klippningen är bra. Den skiftande kvalitén på de två kamererorna är störande. Jag antar att ni filmade scenerna med två kameror samtidigt. Det hade blivit bättre om ni använt en enda bra kamera och tagit scenerna flera gånger från olika vinklar istället. Jag håller inte med Opus om tråkiga kameravinklar - tvärtom. Jag tycker många gånger att ni hade valt konstiga vinklar, t.ex. extremt fågel- eller grodperspektiv, i helt omotiverade situationer. Jag gillar konstiga kameravinklar, men då måste det vara snyggt gjort, vilket ni inte alltid lyckades med.

 

En kul grej är att jag redan under inledningen tänkte att filmen säkert avslutas med klipp från misslyckade tagningar. Och mycket riktigt... :-) Det är lite för vanligt i denna typ av filmer och det gör eftertexterna på tok för långa. Om inte annat är taskigt mot oss som laddar ner SVCD-versionen (vilket tar tid).

 

Över huvud taget kunde filmen vara lite kortare. Vissa scener håller på för länge, t.ex. den där ninjan bläddrar bland DVD-filmerna.

 

Jag är inte ninjafilmsfantast, men tycker ändå att ni kan vara nöjda. Filmen funkar, men om man aldrig sett B-filmer kan det nog vara svårt att fatta det roliga i den.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...

jo... men den här har jag ju sett för länge sen, men glömt att kommentera..

jag tycker den var lite underhållande.. men som de andra sa: på tog för lång.. jag håller faktiskt med de andra med det mesta.. har egentligen inget nytt att säga.. förutom att ni borde använd socka eller nåt på mikrofonen eftersom det brusar väldigt så fort någon pratar.. *spoiler* speciellt ute på ängen när "the masta" blir dödad. Ni skulle heller inte ha skjutit med leksaksvapnet eftersom man hör det klickande ljudet bakom de pålaggda skottljuden.

 

Även fast detta inte var för mig en höjdarfilm så har en del ord fastnat i hjärnan på mig, som tex:

 

I said kil him not mutilate him.

 

he dropped my fuckin coke. (nånting sånt iaf.. kommer inte ihåg riktigt..)

 

Aja bra jobbat iallafall..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...