Gå till innehåll

Bästa kameran för 15,000kr


Nicke1604319939

Recommended Posts

Läste FAQn men chansar på att ställa två frågor här istället då jag inte hittar exakt vad jag letar efter

 

Nästan alla har väl sett pranks på YouTube, där filmaren ibland måste stå ganska långt ifrån, kanske 50-70 meter. Finns det någon kamera för runt 15k som har såppas bra zoom att det blir hyggligt snyggt på det avståndet?

 

Alternativet kunde vara att hyra en kamera hela helger då och då men har inte lyckats googla fram nåt enkelt svar på var och pris. Finns det någon som vet om det finns nåt ställe i tex Gbg man kan hyra och vad det kan tänkas kosta?

Mvh

Länk till kommentar
Share on other sites

Naturlagarna sätter sina begränsningar, så ju mer du vill zooma in, desto bättre optik behöver du, och desto stabilare behöver kameran stå.

 

Jag har själv en kamera i angivet prisläge, med 10X zoom, vilket jag endast sett som begränsande den gången jag ville filma mot månen. Så svaret är, att zoomen brukar räcka, men du gör rätt i att hyra först innan du köper, nu när du vill göra något extremt. Så att du ej betalar dyrt för något som inte kommer att vara användbart.

 

Angående att hyra i Göteborg. Jag vet ingen som hyr ut, men öppna kanalen borde veta. Eller fråga någon filmlärare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...