Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Ginos Detektivbyrå - Pilot avsnitt Kommunikation är A och O

Nybörjare
    Reg.datum
    feb 2020

Standard Ginos Detektivbyrå - Pilot avsnitt Kommunikation är A och O

Storyline:
    Ett ungt filmteam vill göra en dokumentärfilm om en aktiv detektivbyrå i Stockholm. Filmteamet annonserar filmprojekt idéen, samt intresse förfrågan etablerade detektivbyrå om medverkan. Dock vill ingen av de kontaktade detektiverna medverka i dokumentärfilmen på grund av risken för att avslöja sina identiteter/yrkesprofession eller sina verksamheter.
    Filmteamet inser hur hopplös filmidén är och just när filmteamet ska ge upp sitt dokumentärprojekt kontaktas de av en man som anger sig vara ”Sveriges BÄSTA Detektiv”.

Pilotavsnitt – Kommunikation är A & O
    Vi introduceras till Gino Detektivbyrå. Gino ger oss en inblick i detektivbranschen och grundlektioner i hur man blir Sveriges bästa detektiv. Vi får följa Detektiven Gino som blir anlitad av en klient som misstänker sin fru för vänsterprassel...

https://www.youtube.com/watch?v=wQaD97_CH9E

Presentation
    Ginos Detektivbyrå är en fiktiv dokumentär med humoristisk prägel. Pilotavsnittet är inspelat i Stockholm 2018.
    Ginos Detektivbyrå är en filmproduktion med målsättningen att bli en miniserie med högklassigt underhållningsvärde. Vi söker nu vidare stöd för att producera första säsongen av Ginos Detektivbyrå.

Pilotavsnittet har redan visats i utländska filmfestivaler där den erhöll mycket positiv feedback och målet med att publicera pilotavsnittet på Youtube var att göra det tillgängligt för alla och erhålla direkt feedback. Vi vill utforska vidare den mörka humorn som balanseras av filmteamet distans till Ginos beteende vilket ger en välavvägd och kraftfull dynamik. kommande två avsnitt är färdigskrivna och ytterligare två avsnitt ligger i pipeline.

Vår ambition är att ni vill se mer av Ginos Detektivbyrå och bidrar genom att dela pilotavsnittet på Youtube
    samt betygsätter oss på IMDBhttps://www.imdb.com/title/tt10375570/?ref_=ttfc_fc_tt

För mer info eller intresse för vidare involvering i projektet, vänligen hör av er till www.ginosdetektivbyra.com

Mina ord
    Jag heter Alex Fatehnia och har upplevt att många skådespelare och filmarbetare ofta har svårt att ta sig in i branschen och sällan får del av materialet som de arbetat med vid mindre produktioner. Kortfilmer/ långfilmer som exempelvis är fast i postproduktionsfasen i många år och vissa filmproduktioner som aldrig blir klara. Några skickas till filmfestivaler och cirkulerar i ett antal år innan skådespelaren eller filmarbetaren som har medverkat till slut får ta del av material och visa upp sitt arbete i sin showreel. Detta är väldigt frustrerande och det finns många talanger där ute som aldrig får chansen att visa upp sig. Nya ansikten som inte får möjligheten att ta plats i filmbranschen.

Vi har skapat ett pilotavsnitt med högt underhållningsvärde. Jag har producerat, skrivit, regisserat och agerat i filmproduktionen. Med det sagt skulle dock produktionen inte varit möjlig utan de ambitiösa, talangfulla och ”hungriga” personerna som medverkade både framför och bakom kameran. För mig har det alltid handlat om underhållning, nöje och min kärlek till film. Tack för att Ni tog Er tid och tittade på vår film.

MVH
    Alex Fatehnia
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg 2.jpg (44.4 KB, 3 visningar)
    Senast redigerad av Fatehnia den 2020-02-15 klockan 11:26.