Gå till innehåll

Värt att köpa Sony PMW EX1?


dmx

Recommended Posts

Hej,

 

Har sedan ett tag tillbaka kört på min Canon EOS 550D men har länge känt att jag skulle vilja införskaffa en videokamera istället.

Min smak föll ganska snabbt på en Sony PMW EX1 och enligt dom begagnade kamerorna jag hittat på ebay så passar det min prisklass ganska bra.

 

 

Men då är frågan, den jag t.ex kikar på ligger runt 14K - skulle jag kunna få något bättre eller är EX1 fortfarande bra för att komma igång med kortfilmer/dokumentärer?

 

Tack :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
On 12/14/2019 at 11:37 AM, dmx said:

Hej,

 

Har sedan ett tag tillbaka kört på min Canon EOS 550D men har länge känt att jag skulle vilja införskaffa en videokamera istället.

Min smak föll ganska snabbt på en Sony PMW EX1 och enligt dom begagnade kamerorna jag hittat på ebay så passar det min prisklass ganska bra.

 

 

Men då är frågan, den jag t.ex kikar på ligger runt 14K - skulle jag kunna få något bättre eller är EX1 fortfarande bra för att komma igång med kortfilmer/dokumentärer?

 

Tack 🙂

Ja, Sony PMW EX1 är fortfarande värd att köpa. EX1 är Sonys är en prisvärd handhållen HD-camcorder med variabel bildhastighet och faststatensystem för inspelning. EX1 använder ett fast Fujinon 14x HD-objektiv och har några intressanta nya funktioner som inte finns på någon annan videokamera. EX1 har också ett objektiv som gör att du kan styra zoom och iris manuellt. Zoomkontrollen är växlad och markerad i millimeter så den är perfekt för att komma igång med kortfilmer/dokumentärer.Sony PMW-EX1:s utmärkta bildkvalitet och smidiga SxS-solid-state-inspelning gör den till en unik lösning för professionella videografer.
 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...