Goddag,

Jag är en man i början av medelåldern. Född och uppvuxen i Stockholm, men flyttade senare med familjen dit skogen aldrig verkar vilja ta slut och har levt där i större delen av mitt liv.

Jag har alltid varit en teaterapa. Älskar att skämta, att få folk att skratta och må bra, driva om saker och har en förkärlek till ironi och sarkasm.
Har väldigt svårt för mainstream komedi. Jag vill verkligen ha det där speciella, genomtänkta, smarta, grova och provocerande.
Jag vet inte varför men jag skrattar väldigt sällan. Ni vet, gapskrattar rätt ut. Finner speciellt dagens svenska humor ganska platt och feg, bortsett från några få guldkorn.

Mitt liv har varit ganska tufft med både ADHD, bipolär och hög intelligens i en härlig blandning. Därtill många depressioner, ångest om vartannat och en del självskadebeteenden.
Inte så att kniven åkt fram och ärrat mig utan mer vad man utsatt sig själv och sin kropp för, resten får ni räkna ut själva.

Sen några år tillbaka började jag lägga upp småklipp på facebook där jag spelade en fiktiv karaktär från min senare hemstad.
I den staden kryllar det av anekdoter och historier om den ena bonnläppen efter den andra, och min karaktär blev en samling av alla dom.
Mitt första klipp kom under en period då jag mådde väldigt dåligt, så det funkade som en form av terapi. Lång historia kort, helt plötsligt hade jag flera tusen gilla, visningar etc. och på den vägen är det.
Som mest har jag haft ungefär en halv miljon visningar på ett klipp.

Dock så tröttnade jag på det efter ett tag, karaktären blev (i mitt tycke) urvattnad och jag fann ingen motivation eller glädje längre.
Med tiden hade jag kommit på nya karaktärer. Karaktärerna blev fler och fler, tillhörande sketcher ploppade ut från ingenstans och till slut satt jag där med material till förbannelse.
Då föddes tanken om att bunta ihop skiten och göra något av det och där är jag idag.
Nu har jag, till slut lyckats skrapa ihop ett gäng glada amatörer (inkl. mig själv) som ska göra det här till verklighet - ett sketchprogram i olika avsnitt. Likt Hipp Hipp, Nile City etc.

Jag fann den här sidan då jag bestämt mig för att utveckla mig i allt som hör manus-skrivande, produktion etc därtill.
Min förhoppning är att få hjälp, ny kunskap, feedback och motivation mm. från alla duktiga medlemmar här inne.

Som ni märker så är jag en frispråkig man, jag säger som det är och hymlar inte med något. Det är sån jag är bara.
Men likaväl som jag kan vara stolt över mig själv och nästan låta "skrytsam" (hatar de facto att tala gott om sig själv och vara stolt i Sverige nästan är något fult) så har jag god insyn i mina mer negativa och sämre sidor.
Jag tål kritik. Så länge den är ärlig och konstruktiv så får den vara hur hård som helst. Raka rör, gasen i "bött" å tvärnit!

Tack för att ni tog er tid att läsa. Tjoflöjt!