Gå till innehåll

Musik till din film! Billigt/gratis.


Nilsmarcus

Recommended Posts

Hej!

 

Jag skriver otroligt mycket musik och en stor del utav den är symfonisk musik. Jag är givetvis medveten om att filmmusik och liknande ska skräddarsys till ändamålet, det är lite det som är tjusningen. Är öppen för alla möjliga projekt.

Nedanför här hittar du länkar till lite musik jag har gjort.

 

"Ghost key" -

(5:52)

 

"Don´t open it!"

(5:32)

 

"Return of the Judge"

(0:58)

 

Mer musik hittar ni på min youtube-kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCmTbYQ-aZqQNhKQsbU41Enw/featured?view_as=subscriber

 

Kontakt: Marcussjokvisth@gmail.com

 

 

Mvh

Marcus

Länk till kommentar
Share on other sites

Lyssnade lite på Ghost Key och Return of the judge. Jag tyckte dem var bra. Return of the judge låter som något som skulle passa i en Harry Potter film, den musiken påminde lite om Harry Potter. Har du någonsin gjort musik till en film? Själv gillar jag musiken i The Dark Knight i förhörs rummet med Jokern och Batman, det är kanske inte riktigt musik riktigt men det är ljud. Sen gillar jag Johan Falk musiken som finns på GSI och de andra filmerna. Även Harry Potter filmerna. Vilka slags musik gillar du från filmer? Till vilken typ av genre vill du göra musik? Action, Thriller? Drama?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej och tack Jonas!

Nej, jag aldrig gjort musik till film, det är enbart en dröm jag har, därför är jag beredd att jobba i princip gratis. Och jag håller med dig helt om musiken i The Dark Knight-förhörscenen ( har själv hållit rätt många förhör men inget har varit så spännt) :D Men där kommer vi till att musiken ska vara skräddarsydd för scenen! Min musik är bara gjord som en lite vag showcase för att visa att jag kan komponera,ungefär.

Oh svår fråga! Det blir för mycket! Men allt började som för många med John Williams, det är så distinkt! Man hör direkt att det är han som är i farten. Han, Basil Poledouris (Conan, Starship Troopers) och Danny Elfman (A nightmare before) är väl att betrakta som husgudar.

Jag skulle vilja testa komponera till någonting animerat för då skulle man kunna gå "all in" och fläska på så mycket MEN! Det skulle vara lika intressant att komponera musiken till något avskalat drama.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...