Gå till innehåll

Betyg A i Film Tv produktion 2


ritblock

Recommended Posts

Hej på er kära filmmänniskor!

Jag jobbar som gymnasielärare och har kursen Film och Tv produktion (både 1 och 2) och jag undrar om det finns fler lärare här i forumet som jag kan bolla lite funderingar med. Min första fundering gäller ett av betygskriterierna för betyg A som låter så här:

 

"Eleven använder med säkerhet fackspråksuttryck i sitt arbete och i sina bedömningar, redogörelser och analyser."

 

Nu undrar jag, vad är "fackspråk" idag när det gäller filmproduktion? Finns det någon lista på fackspråk inom olika processer i filmproduktionen?

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej på er kära filmmänniskor!

Jag jobbar som gymnasielärare och har kursen Film och Tv produktion (både 1 och 2) och jag undrar om det finns fler lärare här i forumet som jag kan bolla lite funderingar med. Min första fundering gäller ett av betygskriterierna för betyg A som låter så här:

 

"Eleven använder med säkerhet fackspråksuttryck i sitt arbete och i sina bedömningar, redogörelser och analyser."

 

Nu undrar jag, vad är "fackspråk" idag när det gäller filmproduktion? Finns det någon lista på fackspråk inom olika processer i filmproduktionen?

Tacksam för svar :)

 

Hej!

Oj, den listan kan göra väldigt lång. läs. VÄLDIGT.

Du kan börja här: https://www.voodoofilm.org/ordlista/a

 

Hojta till om du har några frågor.

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...