Gå till innehåll

Tips på bra streamingtjänster?


Anna.Johansson88

Recommended Posts

Ja, detta har väl lite om film att göra, men jag är väldigt sugen på tips på nya streaminsajter och visste inte var jag skulle posta :)

Jag menar idag måste det finnas hur många bra och roliga streamingsajter som helst som man aldrig har hört talas om.

Jag har idag testat Netflix, HBO, C More, Viaplay och Draken, men finns det några som är lite mer specifika? Någon med typ skräck elle rmer kvalitativt innehåll?

Vill verkligen inte använda olagliga tjänster som Dreamfilm eller Swefilmer men känner inte heller att jag har hittat den perfekta streamingtjänsten för mina behov.

Vad har ni för tips? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tillåt mig föreslå att du lägger till något om hur mycket du är villig betala, eller om du alternativt är intresserad av (reklamfinansierade) gratistjänster.

 

Nej, jag saknar tips. Till skillnad från många andra här läser jag hellre böcker än tittar på film för att få inspiration till mitt manusskrivande. Men visst är jag välbekant med Youtube, Vimeo och Archive.org

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 1 år senare...

Måste säga att jag är fruktansvärt sugen på Disney Plus med. De om några har ju ett väldigt "specifikt" innehåll med alla sina klassiker osv. Här är det några som försöker svara på frågan "vad kostar Disney Plus" men det är bara ett estimat verkar det som baserat på de andra ländernas priser. Likaså verkar det fortfarande oklart när tjänsten släpps till Sverige… Någon som testat om det går att kolla med VPN?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

Om du inte har testat Netflix på länge så tycker jag att det är värt att ge den en ny chans. Enligt Vinylskivan.se har gjort en hel del riktigt grymma filmer med bra filmmusik på sistone. Exempelvis en dokumentär med Bob Dylan om Rolling Thunder Revue, och den har ändå Scorsese regisserat om du är sugen på kvalitet.

Annonslänk borttagen med hänvisning till 2 § i reglerna. /Pace

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...
On 3/19/2019 at 12:14 PM, Anna.Johansson88 said:

Yes, this has a bit to do with film, but I'm very hungry for tips on new stream sites and did not know where to post 🙂

I mean today there must be as many good and fun streaming sites as you have never heard of.

I have today tested Netflix, HBO, C More, Viaplay and Draken, but are there any that are a little more specific? Anyone with type fear or rmer qualitative content?

Really do not want to use illegal services like Dreamfilm or Swefilmer but also do not feel that I have found the perfect streaming service for my needs.

What tips do you have? 🙂

Jag rekommenderar Netflix, trots att du har sagt att du redan känner till det. För mig är detta en av de bästa leverantörerna av streamingtjänster. Det var tillfredsställande för mig. Netflix. Trots det höga priset gör Netflix stora samling tv-program och filmer, inklusive kritikerrosade originalfilmer, Netflix till en av de bästa videostreamingtjänsterna hittills. Njut av det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...