Gå till innehåll

Chemtrailsprotest i Norrköping (Teaser, dokumentär)


Daniel Hållquist

Recommended Posts

En kort teaser till en dokumentär som jag gjorde i somras.

 

Handling: En grupp demonstranter protesterar utanför SMHI, Transportstyrelsen och Luftfartsverket i Norrköping, övertygade att myndigheterna mörkar om konspirationsteorin chemtrails.

 

https://www.facebook.com/FULfilm1979/videos/1115893101926873/

 

Filmen släpps 25e mars.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

En spontan reaktion från mig är att antingen måste du skaffa nån slags gimbal eller stabilisera filmen i ditt redigeringsprogram. Handhållet på det här sättet funkar i och för sig men för andra typer av scener och kortare sekvenser som jag ser det i alla fall.

 

Personligen så gillar jag inte facebook och har således inget konto och jag är nog inte den enda så jag skulle i första hand eller i varje fall komplettera med att publicera på youtube också.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, tack för att du tittade! Jag använder stativ i stora delar av filmen så det är bara några få scener där jag kör handhållet. Tycker det funkar för teasern. Men ska kolla upp det där med att stabilisera i Premiere, har aldrig gjort det då jag inte filmat och klippt så mycket själv tidigare men nu när jag börjat göra dokumentärfilm så ska jag lära mig mer sånt.

 

Jo, jag vet att Youtube och Vimeo är att föredra. Tanken med teasern är mest för att dra uppmärksamhet till min FB-sida, kommer lägga upp filmen på min Vimeo-sida sen.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns en bra stabiliserare även i gratisversionen av Davinci Resolve där man kan välja hur mycket det ska stabiliseras. Jag tror det är ganska viktigt att tittarna inte upplever just teasern negativt på något sätt för den är ju liksom den som ska locka folk att se filmen. Men kör hårt viktigt ämne är det minst sagt. Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja jag ska se över det nu i veckan.

 

Tack för lyckönskningen! Hoppas kunna göra en långfilmsdokumentär av det längre fram. Är själv rätt så fascinerad av konspirationsteorier och tror också att många tycker att konspirationsteorier är ett väldigt lockande ämne som de skulle vilja se mer film om - det präglar ju också mycket av vår samtid med rädsla och maktlöshet, ett ifrågasättande av styrande auktoritet som växer sig starkare.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...