Gå till innehåll

Bearbeta ljud efter klippning. Premiere. Audition.


Jensamannen

Recommended Posts

Sitter i Premier CC och Audition och klipper en Multicam klippning. Nu efteråt har jag förstått att det skulle ha varit smidigare att göra generella justeringar av ljudet innan jag synkade ihop Multicam sequensen. Är det någon som har tipps på hur man skulle kunna lägga upp jobbet nu. I muliticam sekvensen har jag klipp frikostigt och kastat om ordningen på klipp mm. Jag skulle ju vilja göra generella inställningar på hela orginal-ljudfilen så som nomalisering, Eq, Brus och annat och sen göra speciella justeringar på specifika ställen i dom specifika klippen på timeline.

 

Jens :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder Logic 9 och i Logic kan man söka var det peakar och dra ner där sen normaliserar man. Man får använda sunt förnuft och erfarenhet så inte all dynamik försvinner.

 

Logic kan ladda filmen och koppla loss ljudspåret för utbyte eller om man vill mecka med original spåret. Jag antar att man även kan bounca ut det färdiga spåret separat och importera det i sitt videoprogram för eventuell ytterligare redigering.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kollade in audition trodde det var det där gratisprogrammet. Det ser lika kasst ut som ljuddelen i davinci resolve och jag skulle aldrig använda det till att mixa musik till exempel. Det tråkiga är att dom inte håller sig till konceptet varför uppfinna hjulet igen Daws har funnits hur länge som helst nu.

Kort sagt jag kör Logic och Harrison Mixbus till ljud.

Nåväl lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej. Jag jobbar ju med film och Audition ligger ju med i Adobesviten så den spelar ju ihop liksom. Men har insett att jag borde gjort overall justeringar innan jag länkade in ljudet i filmprojektet. Nu ligger ju allt klippt huller om buller och jag kan inte hitta hur jag gör justeringar på orginaljudfilen (Som i orginal är en enda lång) så det slår igenom i alla klipp i filmprojektet där den används. Någon som har ett tipps :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du gör en kopia av ett klipp och tar in det i ditt program för redigering och sen byter ut originalet mot kopian (som då måste vara namngiven till samma som originalet) så borde väl all info som länkar till originalet även länka till kopian?

 

En tanke bara

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...