Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: A Cyberpunk Adventure - 6011

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard Futuristiskt drama...

Igår fick jag något ryck så jag började skissa på en fantasivärld. Saker gick över styr och innan jag visste det själv så hade jag en synopsis på en bunt A4 sidor. Jag började skriva ett manus baserat på de första sidorna av min synopsis för att se om min kreativitet höll i sig. Och mycket riktigt så gjorde den det. Efter några timmar framför datorn har jag nu en synopsis, några karaktärer och en början på ett filmmanus. Sexton sidor än så länge, men det bara blir mer och mer. Vem vet, kanske kommer jag göra mitt första hela filmmanus inom en snar framtid.

Innan jag fortsätter skulle jag vilja veta vad ni anser om det så långt jag har hunnit. Ha inte för höga förväntningar. Jag ville pressa ner varenda idé jag fick, så för att inte glömma bort dem var jag tvungen att gå från en sak till en annan i väldigt högt tempo. Det betyder att dialogen är lite grov och måste slipas några lager. Hur som helst, det skulle vara kul att höra vad ni tror om idén.

Konflikten kommer på sida fyra tror jag. Man befinner sig i samma rum hela tiden än så länge, men de är på väg på en utflykt när manuset ni får är slut. Så om inte annat så kan ni ju se fram emot den.
    Bifogade filer Bifogade filer
    Senast redigerad av TheBrotherOfLight den 2005-04-04 klockan 15:20.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Har bara läst inledningen och sen slutade jag att läsa. Du har för mycket beskrivning om karaktärernas, kläder, läppstift, mm. Det är typ 1 hel sida med bara karaktärsbeskrivning, blir jobbigt att läsa direkt.

Försök att hålla det simpelt.

Kolla de här två manusen. www.nordicscript.net

Det nya landet, av Peter Birro och Lukas Moodyson

och Jalla Jalla, av Josef fares

Fares manus är ett mycket bra exempel på att man direkt kommer in i handlingen utan att störas av för mycket detaljer.

Moddysons manus är ett annat exempel på att lagom karaktärsbeskrivning fungerar bäst.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Precis, det är EN sida med personbeskrivningar. Eftersom att det utspelar sig år 6011 så är modet en aning annorlunda, och då måste man beskriva det. Annars tror man att de ser ut som vanliga människor.

Efter FÖRSTA sidan så är det inte en personbeskrivning förrän på sida FYRA. Sedan är det slut med personbeskrivningar.

Tråkigt att du inte gillade det (LÄS: Tråkigt att du inte gav det en chans).

Medlem
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Precis, det är EN sida med personbeskrivningar. Eftersom att det utspelar sig år 6011 så är modet en aning annorlunda, och då måste man beskriva det. Annars tror man att de ser ut som vanliga människor

Jo jag förstår det men det är bara det att det ändå finns för mycket karaktärsbeskrivning, ett sätt att lösa det vore ju att presentera två karaktärer först med samma beskrivning och lite senare de två andra.

Jag garanterar dig att om du skickar det till vilket bolag som helst kommer de att säga samma sak till dig om de nu är så snälla att ge dig kritik.

Jag vet av egen erfarenhet.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Tack för the headup. Hur som helst, om det spelar någon roll, så tog jag bara med det viktigaste. Typ hudfärg och utseende. Hudfärgen har en betydelse, och sedan trodde jag att man skulle ha personbeskrivningar.

Pandans Filmnördar fick den kritiken, att det inte var några personbeskrivningar. Jag bara följde den kritik han fick, kan man säga.