Gå till innehåll

Konsulthjälp som filmfotograf/ljussättning sökes för musikklipp i Södertälje


Marksikt

Recommended Posts

Hej,

 

Till ett musikstycke jag komponerat har jag planerat spela in en video med två amatöraktörer som gör playback. Jag har en idé för filmmanus men själv aldrig satt foten i en studio. Jag har läst en del och tittat på videotutorialer men jag känner mig fortfarande osäker. Som hjälp får jag från en filmfotograf som också är ganska nybörjare. Filmen är minimalistisk (4:36 som längd) och vi filmar i en amatörstudio i Södertälje. Den har bra höjd, rikligt med belysningar, ljusbord, stor vit rullebakgrund. Det är erfarenheten som brister. Jag har ingen finansiering men inte heller något externt krav då jag skapar för mig själv. Så det kan gå riktigt dåligt eller ganska lyckat, förhoppningsvis åtminstone roligt och spännande att hålla på. Man gör nästan det man drömmer, med sparsamma medel.

 

Stilen är tänkt vara ganska stram, surrealistiskt utan överdrift, sparsam med videoklipp klyschor, minimalistiskt, troligen svart vit, kanske med något inlägg av färg. Förhoppningsvis kommer detta att motverka erfarenhetsbristen.

 

Jag tänkte söka betalt hjälp från en som har erfarenhet som filmfotograf, ljussättare, som kan tycka till om helheten. Det jag kan tänka mig är att jag får offert per timme. Vi avser filma kanske 2-3 dagar mellan 11 och 15 oktober, kanske en halvdag i taget. Jag bor i Stockholm.

Så om någon har tid och tycker att min begäran är OK så hör av dig.

 

Tack på förhand!

 

Hälsningar,

George

Länk till kommentar
Share on other sites

Då du beskriver dig själv som okunnig så skulle du nog bli hjälpt av att prata en stund med folk som har den praktiska erfarenheten. Exempelvis någon filmskaparförening, och Södertälje har väl både en amatörfilmsförening och en föreningsdriven lokal-TV-station.

 

Ju mer du vet, desto lättare för dig när du anlitar någon som tar betalt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...