Gå till innehåll

Alone in New York | Kortfilm (2018)


Recommended Posts

Hejsan!

 

Här är en liten kortfilm jag spelade in under en resa till New York:

 

"A disillusioned businesswoman dreams about being the only person in New York"

 

Inspelad på Panasonic GH4 och Sony A7S II. Alla människor och trafik har digitalt tagits bort i After Effects och Photoshop, och musiken är 'Biking is Better' av Wintergatan!

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt ok! Hade gärna sett lite mer kreativa vinklar, de "cleana" platesen på NY känns lite stock footage-aktiga. Skär sig lite med extremt låg DoF på hennes ansikte, känns som det klipper mellan två olika filmer. Med det sagt använder du filmen som visuellt medium och berättar en story utan dialog vilket jag gillar, "show don't tell" kämpar nästan alla med. Tumme upp! :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med! Jag försökte fånga lite andra sorts bilder men det var svårt att hitta bra närbilder som effektivt visade att New York är tomt. De kändes lite som att man hade gömt effekten med skärpedjupet eller att alla människor och trafik bara var utanför bild. Ibland är jag också lite begränsad av själva effekten. Jag hittade några superbra bilder som inte gick att använda för att det helt enkelt var för mycket folk för att kunna måla bort alla. Om jag hade haft mer tid i New York hade jag definitivt försökt få lite mer variation, du har helt rätt! =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...